• hallo,

heb zin om nog is een campagne in elkaar te steken
    voelt er iemand zich geroepen om mee te helpen
    en wie wil er spelen

zou me voor de regels baseren op ''lustria''.

alle ideetjes voor verhaaltjes, locaties, enz zijn meer dan welkom.
  • zeer goed idee, meespelen zie ik zeker zitten. Zal iets laten weten als ik ideetjes heb.

Grz

Johan
  • Heel fijn , ik wil zeker meespelen en wat ik er al van gezien heb ( voorlopige regels ) ziet er zeer goed uit ,nice job
  • Ik wil ook wel meedoen.
  • Ik heb ook wel goesting in een campaign.
  • Campaign

Begin D6 hoogste mag eerst enz plaats 1 leger op de kaart dan volgende speler maar minstens 1 gebied tussen

Campagne ronde

Generen van punten, deze heb je nodig voor alle acties
    1d3 + 1 die je naar eigen inzicht gebruikt of niet overschot gaat niet mee naar volgende ronde

Hergroeperen
    Meer later

Spenderen van punten
    Opnieuw D6 hoogst mag eerst enz
    1 punt per speler tot deze beslist om niet meer te gebruiken
    Kan dat sommige acties meerdere beurten in beslag nemen

Besteden van punten
    1 CP voor hergroeperen verslagen leger
    2 CP voor gebroken leger
    1 CP voor te bewegen
    2 CP voor uitbouw DEF +1 kasteel tot max DEF 3
    1 CP voor uitbouw DEF +1 dorp, mijn, boerderij max DEF2
    2 CP voor uitbouw weg elke 2CP = -1 moeilijkheid max 2
    3 CP spionage

Bewegen van gebied naar gebied over routes met een moeilijkheid deze waarde moet men gelijk of hoger gooien
    Bv route 4 dan heeft men een 4 5of 6 nodig om deze te paseren haalt men dit niet halt
    En door wegen te maken kan men deze waardes doen dalen

Innemen van gebieden
    Verslaan van DEF waarde
    - Bij 0 automatisch als bij einde campagne beurt dit gebied bezet is
    - DEF waarde hoger dan 0 aantal beurten gelijk aan DEF op dat gebied blijven
    - vijandig met vijand altijd gevecht winnaar neemt gebied in verliezer is verslagen of gebroken bij draw laatste man in eerste uit.

Terugtrekkende legers
    Bewegen volgens normale regels
    Naar vriendelijk of neutraal gebied zonder vijand volgens de kortste route een leger dat dit niet haalt word een gebroken leger
    Een leger dat naar een vriendelijk gebied met een vijand in is auto gebroken

Verslagen en gebroken legers
    Kunnen niet claimen totdat ze terug zijn opgebouwd in de volgende beurt
    In gevecht altijd ‘last stand’ scenario bij winst automatisch terug in spel anders dood dood dood

Een geclaimd gebied met DEF dat word ingenomen verliest altijd 1 DEF

dit is een korte samenjvatting van de regels die ik voorlopig al heb
  • Lijkt me wel interessant om eens te proberen - Hoeveel deelnemers kunnen mee doen ? Hoe groot zijn de legers ? Wat kan je met die spionage doen ?
    Voor de praktische toepassing: Als speler A met zijn leger speler B aanvalt, moeten dan alle andere spelers wachten dit gevecht afgelopen is, alvorens ze verder kunnen spelen ? Dit kan dan leiden dat sommige spelers een tijd moeten wachten als er verschillende gevechten moeten afgehandeld worden waar ze niet aan deelnemen.
  • ziet er goed uit :-) ik wil wel meedoen :-D
  • spionage; ben ik nog niet volledig uit staat in de lustria boek een systeem dat je dat kan doen tegen een leger naar keuze en dan aan de hand van een d6 zie je wat je ''spion'' doet, bv op een 1 is die gevangen en gefoltert, 2 dan geeft die misleidende info waardoor er 1 unit pas in beurt 3 op tafel kan komen en op een 6 maakt die zelfs een caracter van de tegenstander af

aantal deelnemers maakt niet zo fel uit, grote van de legers wel als we met een lager punten aantal spelen kunnen er meerdere spelletjes op een zondag gespeeld worden waardoor we de snelheid erin kunnen houden wat zijn jullie ideeen hierover
    persoonlijk dacht ik 750 p
    we hebben wel een probleem als er bv iemand meedoet, die er is een week niet is dan staan die zijn troepen wel op de kaart maar die bougeren niet
    zal daarvoor een oplossing proberen te zoeken
  • net je mail gelezen zitten een paar heel goede punten in zal ze proberen te verwerken
    heel fel bedankt Jef ook voor de kaart kan ik wel gebruiken
  • Als er iemand niet kan meespelen, kan de Spelleider CP voor die speler genereren en die als volgt spenderen tot de CP's op zijn:
    1) gebroken leger herstellen
    2) verslagen leger hergroeperen
    3) uitbouw van DEF+1 dorp (het gebied dat uitgebouwd wordt, wordt willekeurig met een d6 bepaald).
    De legers bewegen niet, maar kunnen wel eventueel een gebied innemen waar ze zich momenteel bevinden.
    Zo kan de campangne verder gaan en geraakt de afwezige speler toch niet te ver achterop (hij versterkt immers zijn positie).

Ambetanter is het natuurlijk als die afwezige speler een gevecht moet leveren. Dit kan als volgt opgelost worden:
    De Spelleider werpt 2d6
    Is de Aanvaller een verslagen leger -1 Is de Verdediger een verslagen leger +1
    Is de Aanvaller een gebroken leger -2 Is de Verdediger een gebroken leger +2
    Van het resultaat wordt de DEF waarde van het gebied afgetrokken (hoe hoger de DEF waarde, des te beter voor het Verdedigende leger).
    Resultaat: 6 of minder = Verdediger wint, 6 - 8 = Draw en 9 of meer = Aanvaller wint
    Indien het leger van de afwezige speler zich moet terug trekken, zal de best mogelijke route gekozen worden (in geval van verschillende keuzes, werp d6).
    Ok, dit is niet een ideale methode, maar misschien wel beter dan de campagne een paar weken te moeten stilleggen omdat er spelers in verlof zijn.
  • Wanneer wil men met dit starten?En wat is min leeftijd?Brompie wil ook wel meedoen.
  • de eerst volgende speldag?

van mij mag die meedoen maar er komen een paar regels bij dus word er van alle spelers verwacht dat ze de warhammer regels goed onder de knie hebben want meestal word er naar een scenario gespeeld ipv pitched battles
  • :-( dan ga ik moeten passen, examens...
  • Als er met kleine legers gespeeld wordt, is dat voor beginners misschien net goed om mee te doen. Bij een campagne is het toch ook de sfeer en het verhaal dat telt en minder de gevechten (en overwinning of verlies) op zich...

Voor dwergen vind ik wel dat er een minimum leeftijd van 78 jaar moet zijn en dat ze met hun neus ten minste tot aan de tafelrand komen ! :devil:
    Post edited by Count Zero at 2010-05-28 18:06:33
  • Uit hoeveel punten gaat een leger bestaan en zijn er beperkingen?
    Moet waarschijnlijk er 2maken een woody en nog iets anders .
    Als we scenario's spelen wil dat waarschijnlijk zeggen weg Bosje voor de woody's of wordt het bekeken als een pitched battle.
    Zijn de campagne's ongeveer zoals beschreven in het boek Lustria?(Ga dit straks eens doornemen)
  • Kunnen we niet beter wachten tot de nieuwe spelregels er zijn, dan kunnen we ze tegelijkertijd inoefenen?
    Over welke spelfrequentie spreken we?

grz

Johan
  • zou niet wachten op de nieuwe boek, zoals al eerder gezegt komen regels bij, iets anders dan pitched en met de 24 uur zouden we ook iets doen rond een campagne of zo dus we kunnen beter eerst die regels die we nu hebben is testen dan zijn we voorbereid
    dacht elke speel zondag te spelen

op lustria is het gebaseerd dus al je die boek leest ben je al een beetje wijzer
    dacht aan kleine legertjes 750p 1 hero geen special of rare voor te starten maar als je bepaalde gebieden ineemt krijg je extras
    daar ben ik nog niet over uit of je start en dan heel de campagne moet spelen met dat zelfde leger of dat het punten aantal blijft

voor nieuwe ruleboek zou ik eerder een 500 p tornooite doen of zo
  • Lustria boek heb ik nie en m'n Bretoentjes moeten 2 Heroes opstellen(BSB en general) of valt die regel weg?
  • geen probleem, de regels komen wel op het forum ze zijn gebaseerd op 'lustria'
    we zullen wel een uitzondering maken voor jouw bert
  • Begin D6 hoogste mag eerst enz plaats 1 leger op de kaart dan volgende speler maar minstens 1 gebied tussen
    Elke speler mag twee legers plaatsen op de kaart. De speler die het hoogste d6 gooit mag als eerste een leger plaatsen en zo verder. De speler die het laagste gooide, en dus als laatste zijn eerste leger plaatste, mag als eerste zijn tweede leger plaatsen enz.

Voorbeeld: Speler A plaatst als eerste zijn leger, gevolgd door speler B, C en ten slotte D. Dan plaatst speler D zijn tweede leger vervolgens speler C, B en als laatste plaatst speler A zijn tweede leger.

Campagne ronde

- Generen van punten
    - Hergroeperen
    - Spenderen van punten
    - gevechten

Generen van punten,
    deze heb je nodig voor alle acties
    1d3 + x Campagne Punten (CP) waarbij x het aantal legers is dat de speler op dat ogenblik heeft.
    die je naar eigen inzicht gebruikt of niet, overschot gaat niet mee naar volgende ronde.

Spenderen van punten
    De speler met het minste legers mag als eerste aan de beurt. In geval van gelijk aantal legers, mag de speler die het minst aantal gebieden bezit als eerste. Is ook dit gelijk, werp 1d6
    De speler die aan beurt is, besteed 1 punt dan is het aan de volgende speler tot als iedereen zijn punten heeft opgebruikt of beslist om geen meer te gebruiken.

Besteden van punten
    1 CP voor hergroeperen verslagen leger
    2 CP voor gebroken leger
    1 CP voor te bewegen
    2 CP voor uitbouw DEF +1 kasteel tot max DEF 3
    1 CP voor uitbouw DEF +1 dorp, mijn, boerderij max DEF2
    2 CP voor uitbouw weg elke 2CP = -1 moeilijkheid max 2
    3 CP voor het oprichten van een nieuw leger. Opmerking: een speler mag maximum drie legers tegelijkertijd bezitten. Het nieuwe leger moet worden opgericht in een door speler gecontroleerd gebied.

Bewegen van gebied naar gebied over routes met een moeilijkheid deze waarde moet men gelijk of hoger gooien
    Bv route 4 dan heeft men een 4 5of 6 nodig om deze te passeren haalt men dit niet dan blijft het leger ter plekke.
    En door wegen te maken kan men deze waardes doen dalen

Indien men zich op einde van ronde bevind waar zich een leger van een andere speler bevindt, valt men dit aan.
    Men mag zich niet bewegen naar een gebied waar reeds een eigen leger bevindt, tenzij beschrijving van grondgebied anders vermeld of naar een gebied waar twee legers een gevecht gaan leveren.
    Als alle spelers aan de beurt zijn geweest om hun punten te spenderen, worden de gevechten afgehandeld.

Innemen van gebieden
    Verslaan van DEF waarde
    - Bij 0 automatisch als bij einde campagne beurt dit gebied bezet is
    - DEF waarde hoger dan 0 aantal beurten gelijk aan DEF op dat gebied blijven
    - vijandig met vijand altijd gevecht winnaar neemt gebied in verliezer is verslagen of gebroken bij draw laatste man in eerste uit.

Terugtrekkende legers
    Bewegen volgens normale regels
    Naar vriendelijk of neutraal gebied zonder vijand volgens de kortste route een leger dat dit niet haalt word een gebroken leger
    Een leger dat naar een vriendelijk gebied met een vijand in is auto gebroken

Verslagen en gebroken legers
    Kunnen niet claimen totdat ze terug zijn opgebouwd in de volgende beurt
    In gevecht altijd ‘last stand’ scenario bij winst automatisch terug in spel anders dood dood dood

Een geclaimd gebied met DEF dat word ingenomen verliest altijd 1 DEF

DEF
    Wanneer men een gevecht levert in een gebied dat men controleert en dat een DEF waarde heeft, heeft deze speler de volgende voordelen in het gevecht:

DEF=1 Nadat het terrein is opgesteld, mag de speler 0,1 of 2 terrein stukken verplaatsen en/of verwijderen (hij heeft in het gebied immers verdedigingswerken aangelegd).
    DEF=2 De speler kiest aan welke kant hij wil opstellen zonder dat hij er voor moet gooien (hij kent immers het gebied door en door).
    DEF=3 De speler kiest één core-unit en deze wordt Stubborn voor dit gevecht (dit zijn dan de lokale troepen die hun woonplaats verdedigen).

Deze voordelen zijn cumulatief, dus als je DEF3 hebt heb je ook DEF2 en DEF1.

Legers
    In een gevecht heeft een leger een waarde van 750 punten; een verloren leger heeft een waarde van 600 punten en een gebroken leger 500 punten.

dankzij Jef heb ik de regels hier en daar aangepast
    wie wil meespelen stuur is een mailtje dan krijg je een kaartje toegestuurd
    je kan me altijd mailen op queelockeconectr@hotmail.com

als er nog ideetjes zijn voor regels of scenarios laat maar weten.
  • Bondgenoten
    Wanneer een gevecht plaats heeft en een ander leger van een derde speler bevindt zich in een gebied dat er aangrenst (en dit leger moet zelf niet vechten deze ronde), mag deze derde speler een bondgenootschap aangaan met één van de legers die strijd leveren. Hij meldt gewoon welk van de twee partijen hij steunt en in het gevecht mag hij voor 200 punten Core-units opstellen (geen Characters, wel eventueel Champions, Standard Bearers en Musicians). Deze Units vechten mee met het leger dat ze steunen. Ze kunnen wel geen gebruik maken van de General (Ld) en Standard Bearer (Combat resolution) rules van dit leger en er mogen geen Characters van dit leger in deze eenheden geplaatst worden. Alhoewel ze een invloed kunnen hebben op de uitslag van het gevecht, ondervinden ze geen nadelen (of voordelen) van de uiteindelijke uitslag van het gevecht.
  • Leuk initiatief!

Ik moet eerlijk bekennen dat de tijd me nu ontbreekt om door de regels te lezen. Na de examens zal ik ze bekijken en dan wil ik waarschijnlijk ook wel meedoen.

Grts
  • zou graag zondag met een paar mensen starten om dan in september of zo te starten met een regelset waar hopelijk al de foutjes uitgehaalt zijn.

dus aan iedereen die zondag wil komen meedoen, breng alvast 750p mee (2 lijstjes om precies te zijn)
    die mogen bestaan uit max 1 hero en 1 special slot rest moet core zijn en aangezien dit een expeditie leger is mogen jullie al wat te hard blinkt of naar magie ruikt thuis laten (geen magische items behalve common)

voor de mensen die de regels al gelezen hebben zal het ook wel duidelijk zijn dat ze een 200p, 600 en 500p lijst moeten hebben.
    Post edited by queelocke at 2010-06-02 17:53:10
  • Als ik er tijdig geraak wil ik ook wel meedoen.

Vroeg me nog wel af waarom je juist 2 lijsten nodig hebt? Is 1 van 750, 600 en 500 niet ok?
  • je speelt met 2 legers op de kaart dus je kan 2 verschillende lijsten spelen

zoals de regels nu zijn kan je tussen 2 spelletjes door je lijstje aanpassen maar zou graag naar een systeem gaan dat je leger ook evolueert
    verlies je de helft van je schutters, dan heb je volgend spel ook maar de helft van je schutters, enz
  • Ik kom zondag af en breng 2 flexibele lijstjes mee.(2 legers van het zelfde Ras).
  • Nog effe een vraag. Hoe zit het met dat 1 character en verplichte slots. Laten we nu dogs of war nemen. Die hebben verplicht één paymaster en één general. Mag je dan bvb geen paymaster meenemen of mag je voor dat leger 2 characters nemen? (ongeveer zelfde voor bretonia)
  • Misschien de regel aanpassen : het minimum aantal verplichte characters voor dat leger/ras; voor de meeste legers zal dat één hero zijn (de General) en voor die enkele uitzonderingen twee.
  • kan er natuurlijk ook een punten aantal op plakken
    maar laten we voor de DoW speler en de Bret een uitzondering maken denk ik het makkelijkst.
  • @ count zero en queelocke: helemaal mee eens. Lijkt me veruit het meest simpel.
    Ben eens nieuwsgierig voor zondag.
  • of dat een unit champ je generaal mag zijn.
  • was het een beetje in orde?

we werken aan een systeem dat de moves al op voorhand gedaan worden gaat het spel mischien vlotter laten gaan
  • Geen twijfel mogelijk , had zat al heel goed en komt verder wel dik in orde , goe bezig Stijn en Jef
  • Ik vond het ook zeer goed gedaan.
  • Hallo Stijn en Jef

ik wil ook wel meedoen met de campagne maar ga niet elke keer misschien kunnen komen. Als dit een probleem laat dan maar weten of als er hiervoor een oplossing is.
    Ik dacht met Bretoenen te komen.
    Wat de BSB bij bretoenen betreft kan je ook een standard bearer misschien nemen van een unit knights? ipv van een character, weet niet of dat iets oplost. Je moet sowiso een unit realm knights nemen.
  • Stijn had zondag inderdaad zo iets gezegd om eventuele "losse" campagne spelers ook mee te laten doen - bv. als opstandige "inboorlingen" die onafhankelijk willen worden...
    Dus dat moet wel kunnen denk ik - ne keer goed over nadenken.
  • Aha :D ik ben voor :p ik zou enorm graag meedoen maar kan voor de moment heel moeilijk :-(
  • Gaan we nu zondag 20 juni verder met de campaign? Moeten we op voorhand dan iets doorgeven of gewoon de dag zelf?
  • We kunnen ook iemand laten meespelen als "huurling" ieder heeft momenteel minstens 2 legers opstaan en kunnen gaan tot 3 .Als er nu een gevecht moet plaatsvinden tussen verscheidene legers van u ,dan kan misschien iemand anders een batle spelen in uw plaats om het sneller laten voort gaan.
  • sorry gasten dat ik nu pas terug wakker schiet soms is het leven meer dan warhammer alleen.

was inderdaad van plan om sporadische spelers ook een kans te geven, hoe juist weet ik nog niet, lokale bevolking die rebeleert, stropende huurlingen, ...
    als er iedeeen zijn zijn die meer dan welkom wil niet het alleen recht op de campangne hebben dus laat maar horen.

persoonlijk zou ik graag verder gaan met de campagne, hoe we het gaan laten verlopen weet ik ook nog niet goed
    hou je mailbox of het forum in de gaten.
  • Ik wil zondag voormiddag eens langskomen om de campagne te bekijken eventueel een game te spelen.

Wordt er gespeeld?
    Post edited by Schpoeft at 2010-06-14 18:09:40
  • als het aan mij ligt dan word er gespeeld
  • hoi
    heb de meeste een mail gestuurd
    was wel een klein foutje met de kaart, ben een legertje vergeten aan te duiden namelijk dat van Fumblepin die zitten verstop in de osso hills

voor de gelegenheids spelers
    jullie krijgen de dag zelf een neutraal gebied toegewezen daar hebben jullie zogezegt een revolte gepleegd van hier kunnen julie dan een beetje keet schoppen
    of ik laat jullie opdraven als een huurling leger
    dus al wie wil mag 750 punten meebrengen en zondag komen meespelen
  • Wil wel, maar het zal nog fkes moeten wachten in mijn geval ;-)
  • zondag kom ik af,

dus ik kan meedoen in de proefcampagne,

nog een vraagje,

moet je voor elk leger een verschillend lijstje meenemen of kan je altijd met dezelfde lijst spelen ?

groeten
  • Je hoeft geen verschilende lijstjes mee te brengen. Het mag hetzelfde zijn. Je moet er natuurlijk wel één van 200, 500, 600 en 750 ptn hebben.
  • en wat zijn de minima dat je moet hebben van characters en of troepen voor desbetreffende legers?
  • max 1 hero en 1 special slot geen rare rest moet core zijn en aangezien dit een expeditie leger is mogen jullie al wat te hard blinkt of naar magie ruikt thuis laten (geen magische items behalve common)
    voor de liefhebbers van flitsballen en reroll je mag ook je hero slot gebruiken voor een mage die je geen extra level mag geven dus level 1
    deamons doe die glimlach maar vanje gezichtje die rangen mag je ook thuis laten

de geest van de vorige pirate king doet heel rare dingen met de magie op het eiland

schpoeft en aenarion, sam mag ik jullie mail adres dan krijgen jullie een kaartje en de living rulebook
    queelockeconectr@hotmail.com
    de rest van de spelers mag zijn troepen bewegingen al doorgeven
  • Mijn mailadres staat op het forum , ma omda gij het zijt; samvanherck@hotmail.com
  • Kan ik ook nog meedoen of is er al te veel volk?

Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

Poll

No poll attached to this discussion.