- figuren sci fi en fantasy - grote figuren sci fi en fantasy - showcase - open
Onder deze categorieen worden volgende prijzen verdeeld, natuurlijk beste van elke categorie maar ook beste youngblood (tot 15 jaar) en beste van de show alsook een publieksprijs. Plus "medailles" goud, zilver en brons
wedstrijdreglement:
Inschrijvingen modellen kunnen gebeuren op zaterdag 21 april en op zondag 22 april tot 12.00 - 1 euro per deelname vanaf 5 betalende entries zijn volgende deelnames gratis. Deelnemers tornooi en conect'r leden krijgen 1 gratis deelname. meer dan 5 deelnames mag maar men betaald dan slechts 5 euro Youngbloods krijgen een extra gratis deelname dus deelnemers tornooi en jonger dan 15 krijgen dus 2 gratis plaatsjes.
- Deelname aan de wedstrijd kan alleen met eigen geschilderde figuren. Dit telt alleen bij inschrijvingen de eventuele prijs kan opgehaald worden door een andere persoon. Bij inschrijving krijgt men van de organistie een deelname formulier en met de controle strook en enkel met de controle strook krijgt men zijn figuur terug.
- Een project van meerdere personen kan als minstens 1 van de creatoren aanwezig is. - Referentie materiaal en WIP foto's mogen bij het model gevoegd worden. (organisatie kan deze wel opzij leggen bij eventueel plaats gebrek) - Het model mag niet voorzien zijn van naam of andere markering waaruit kan blijken van wie het figuur is. - De jury of organisatie mag een model naar een andere categorie plaatsen. Ze zijn ook de enige mensen die de figuren mogen aanraken. - De organisatie is niet verantwoordelijk voor eventuele schade of diefstal maar stelt wel alles in het werk om dit te vermijden.
categorie bepalingen: figuren sci fi en fantasy: alle figuren op een wedstrijd base van snotling tot eldar jetbike rijder, in deze categorie past ook de simpelste infanterist tot de doorwinterde generaal met zijn warhorse.
grote figuren sci fi en fantasy: figuren die te groot zijn voor de bovenstaande categorie, zoals voertuigen, tanks en monsters met eventueel hun berijders
showcase: alle figuren op een display base, bustes, ...
Open: Greens, diorama's, scenery, duels, ...
We geven degene die willen ook de mogelijkheid om hun modellen te tonen buiten de wedtrijd
Jurering: Deze zal gebeuren door minstens drie personen bepaald door de organisatie.
Ik vond het een heel geslaagd initiatief ! Er stonden veel prachtige exemplaren, en zéker die van judge Gerrie. Volgend jaar weer zou ik zeggen ! (ik heb ondertussen de trofee en de oorkonde al ereplaatsen gegeven ...)
we hadden 113 entries geschilderd door 27 verschillende schilders
iedereen bedankt om deel te nemen,
alle sugesties om het volgend jaar beter te maken zijn zeker welkom
al een idee van mij, nu was er wel een speciale conectr prijs maar volgend jaar zou het leuk zijn als we allemaal met een soortgelijk figuur meedoen aan een aparte categorie, bv dat de deelnemers samen een doos kopen en die dan verdelen, dan komt iedereen met dezelfde orc of wat dan ook af.