3de manche fantasy 7/9/14
3de manche fantasy 7/9/14
7 september 2014 Derde mache fantasy, 10 uur iedereen op post
dacht eerst aan regels van Roeselare, maar ik heb iets beters bedacht .
We gaan terug naar 5 de editie HERO HAMMER, eigenlijk is het 8 ste editie,
lords: 0-50 %
Hero's: 0-50 %
core : 0-100 % (dus geen verplichte core)
special: 0-50 %
rare :0-25 %
speciale karakters zijn toegelaten !
2500 punten en 2 battles battleline,
Een natte droom voor elke fantasy speler
alles is mogelijk, een leger enkel bestaande uit karakters,
standaard lijsten zijn ook mogelijk,
natuurlijk ook nog nooit geziene lijsten
Rerolls offeren,
je maakt iets in je leger zwakker of er gebeurd iets,
maar je krijgt rerolls,
iedereen heeft wel al eens meegemaakt dat één rol de wedstrijd heeft bepaald,
een charge die niet wordt gehaald,
een wizard in de vortex,
een kanon dat mist,
enz, ...
Je kan per wedstrijd 2 keer d3 rerolls krijgen,
Dit is niet verplicht !
deze kunnen voor alles gebruikt worden,
nooit een reroll na een andere reroll,
Deze kan je op 3 verschillende manieren krijgen,
gewonnen rerolls kan je in u beurt gebruiken en die van de tegenstander
1) kan enkel voor declare charges, een random units van jou krijgt, -1WS,-1BS,-1S,-1T,-1I, deze blijf een beurt gelden, zoals de spreuk wildform,...
2) voor gooien van de winds of magic, d6 powerdices zijn verdwenen uit je pool
3) dit is een nood geval en mag eender wanneer gebruikt worden, zelfs als je lord een belangrijke ward save faalt en je echt een reroll kan gebruiken,
Effect : 1 van je karakters verliest een wound (random), geen saves kunnen hem beschermen, sterker nog geen enkel item of spreuk kan deze wound genezen, weg is weg !!
Let op je mag per beurt voor rerolls gaan, dus geen 2keer d3 in dezelfde beurt.
Je kan dus per battle 2 keer voor d3 rerolls gaan maar nooit op dezelfde manier, dus ik mag niet 2 keer voor optie 2 gaan en d6 power dice verliezen,
vragen stel gerust
dacht eerst aan regels van Roeselare, maar ik heb iets beters bedacht .
We gaan terug naar 5 de editie HERO HAMMER, eigenlijk is het 8 ste editie,
lords: 0-50 %
Hero's: 0-50 %
core : 0-100 % (dus geen verplichte core)
special: 0-50 %
rare :0-25 %
speciale karakters zijn toegelaten !
2500 punten en 2 battles battleline,
Een natte droom voor elke fantasy speler
alles is mogelijk, een leger enkel bestaande uit karakters,
standaard lijsten zijn ook mogelijk,
natuurlijk ook nog nooit geziene lijsten
Rerolls offeren,
je maakt iets in je leger zwakker of er gebeurd iets,
maar je krijgt rerolls,
iedereen heeft wel al eens meegemaakt dat één rol de wedstrijd heeft bepaald,
een charge die niet wordt gehaald,
een wizard in de vortex,
een kanon dat mist,
enz, ...
Je kan per wedstrijd 2 keer d3 rerolls krijgen,
Dit is niet verplicht !
deze kunnen voor alles gebruikt worden,
nooit een reroll na een andere reroll,
Deze kan je op 3 verschillende manieren krijgen,
gewonnen rerolls kan je in u beurt gebruiken en die van de tegenstander
1) kan enkel voor declare charges, een random units van jou krijgt, -1WS,-1BS,-1S,-1T,-1I, deze blijf een beurt gelden, zoals de spreuk wildform,...
2) voor gooien van de winds of magic, d6 powerdices zijn verdwenen uit je pool
3) dit is een nood geval en mag eender wanneer gebruikt worden, zelfs als je lord een belangrijke ward save faalt en je echt een reroll kan gebruiken,
Effect : 1 van je karakters verliest een wound (random), geen saves kunnen hem beschermen, sterker nog geen enkel item of spreuk kan deze wound genezen, weg is weg !!
Let op je mag per beurt voor rerolls gaan, dus geen 2keer d3 in dezelfde beurt.
Je kan dus per battle 2 keer voor d3 rerolls gaan maar nooit op dezelfde manier, dus ik mag niet 2 keer voor optie 2 gaan en d6 power dice verliezen,
vragen stel gerust
Re: 3de manche fantasy 7/9/14
Ik zal er zijn !
(ervan profiteren dat beide kids naar de chiro zijn )
(ervan profiteren dat beide kids naar de chiro zijn )
"Argentum non habemus, aurum sed valemus"
Famous quote of mercenary captain Kajote Ugly after capturing yet another empty treasure chest
Famous quote of mercenary captain Kajote Ugly after capturing yet another empty treasure chest
Re: 3de manche fantasy 7/9/14
I'm in
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
Re: 3de manche fantasy 7/9/14
Ok de eerste komen binnen ,
Re: 3de manche fantasy 7/9/14
Ik doe ook mee!
Re: 3de manche fantasy 7/9/14
mijn puntoren zullen er ook bij zijn
GrandMaster of the Sanguine Angels Blood Angels Succesor Chapter
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Re: 3de manche fantasy 7/9/14
even een tussenstand van degene die al één van onze twee manches dit jaar hebben meegedaan, het gaat om zo weinig mogelijk punten,
Ortwin = 1 + 14 =15
Steven = 2 + 4 = 6
Jef = 3 + 10 = 13
Marnix = 3 + 4 = 7
Davy = 5+7 = 12
Pieter = 1 + 6 =7
Gert = 2+6 = 8
Alex = 5 +6 = 11
Bram = 6+6 = 12
Maarten V = 8+6 = 14
Peter = 9 + 6 = 15
jakke = 11 + 6 =17
Stijn = 12 + 6 = 18
Maarten P = 13 + 6 =19
Zelfs voor degene die laag staan, of nog niet hebben gespeeld maken nog kans om hoog te komen,
gezien er nog twee volgen, en dat de tweede manche maar een laag aantal spelers aanwezig was
vergeet niet de beste 3 resultaten tellen, er is nog veel mogelijk
komaan !
Ortwin = 1 + 14 =15
Steven = 2 + 4 = 6
Jef = 3 + 10 = 13
Marnix = 3 + 4 = 7
Davy = 5+7 = 12
Pieter = 1 + 6 =7
Gert = 2+6 = 8
Alex = 5 +6 = 11
Bram = 6+6 = 12
Maarten V = 8+6 = 14
Peter = 9 + 6 = 15
jakke = 11 + 6 =17
Stijn = 12 + 6 = 18
Maarten P = 13 + 6 =19
Zelfs voor degene die laag staan, of nog niet hebben gespeeld maken nog kans om hoog te komen,
gezien er nog twee volgen, en dat de tweede manche maar een laag aantal spelers aanwezig was
vergeet niet de beste 3 resultaten tellen, er is nog veel mogelijk
komaan !
Re: 3de manche fantasy 7/9/14
ik snap er niks van? je genereert een reroll door iets anders zwakker te maken?
dus ik pak 2 en 3 speel zonder magie en de nood is altijd hoog je lord haalt dan wel zijn ward saven maar hij valt toch dood door de rerool te claimen?
ga wel komen meespelen, ben wel geen fan van geen rare voor skaven, andere rassen kunne dat opvangen met hun heroes maar die zijn niet geweldig bij ons.
dus ik pak 2 en 3 speel zonder magie en de nood is altijd hoog je lord haalt dan wel zijn ward saven maar hij valt toch dood door de rerool te claimen?
ga wel komen meespelen, ben wel geen fan van geen rare voor skaven, andere rassen kunne dat opvangen met hun heroes maar die zijn niet geweldig bij ons.
dice count 10
Re: 3de manche fantasy 7/9/14
de rerolls zijn dubbel en zeker niet verplicht, het mag maar moet niet !
Je maakt iets van je leger zwakker en krijgt in ruil rerolls.
Optie 1 kan handig zijn in een eerste beurt, waar vermindering van de stats weinig invloed heeft op een spel
Optie 2 kan gebruikt worden als je vind dat magie in deze ronde minder belang heeft, dwergen komen hier idd goed uit
optie 3 is een noodgeval en kan eender wanneer gebruikt worden, ik geef nu voorbeeld van ward save en lord ( en inderdaad het kan je lord nekken, maar extra hero punten geeft ook meer karakters dus minder kans dat die lord sterft), deze kan ook gebruikt worden voor een belangrijke charge die niet wordt gehaald, reroll op miscast, ...
Als je zelf een senario aanpast, zijn er altijd legers/lijsten die er beter uitkomen dan andere
Zelfs met de standaard regels van de rulebook is dat zo,
Je maakt iets van je leger zwakker en krijgt in ruil rerolls.
Optie 1 kan handig zijn in een eerste beurt, waar vermindering van de stats weinig invloed heeft op een spel
Optie 2 kan gebruikt worden als je vind dat magie in deze ronde minder belang heeft, dwergen komen hier idd goed uit
optie 3 is een noodgeval en kan eender wanneer gebruikt worden, ik geef nu voorbeeld van ward save en lord ( en inderdaad het kan je lord nekken, maar extra hero punten geeft ook meer karakters dus minder kans dat die lord sterft), deze kan ook gebruikt worden voor een belangrijke charge die niet wordt gehaald, reroll op miscast, ...
Als je zelf een senario aanpast, zijn er altijd legers/lijsten die er beter uitkomen dan andere
Zelfs met de standaard regels van de rulebook is dat zo,
Re: 3de manche fantasy 7/9/14
van mij mag het zo blijven hoor, die 10 procent gaat het verschil niet maken.
1 hellpit abomb is niet beslissend voor het spel maar wel leuk als ik het bij heb.
vind het heel fijn dat je het weer maar is wil hosten aan gebrek aan andere kandidaten maar vind niet echt dat het een meerwaarde geeft aan het spel, zoals je zelf aanhaalt de eerste beurt kiest iedereen die rerolls wil voor de eerste optie want dan maakt het toch niet zoveel uit, een buertje zonder magie gaat ook wel lukken en als men lord getroffen wordt gebruik ik toch gewoon een reroll voor een ander karakter te nomineren want ik mag alles rerollen behalve de reroll,
hoe krijg ik dan dat 1+ save 2+ ward save karakter op draak dan dood?
ben ne oude zagepee aan het worden.
1 hellpit abomb is niet beslissend voor het spel maar wel leuk als ik het bij heb.
vind het heel fijn dat je het weer maar is wil hosten aan gebrek aan andere kandidaten maar vind niet echt dat het een meerwaarde geeft aan het spel, zoals je zelf aanhaalt de eerste beurt kiest iedereen die rerolls wil voor de eerste optie want dan maakt het toch niet zoveel uit, een buertje zonder magie gaat ook wel lukken en als men lord getroffen wordt gebruik ik toch gewoon een reroll voor een ander karakter te nomineren want ik mag alles rerollen behalve de reroll,
hoe krijg ik dan dat 1+ save 2+ ward save karakter op draak dan dood?
ben ne oude zagepee aan het worden.
dice count 10