zondag 22 feb 2000p Fratres Lupus Namen

MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: zondag 22 feb 2000p Fratres Lupus Namen

Post by MaartenV » Mon Feb 23, 2015 6:55 pm

Klein verslagje na een leuke dag in de Walen


Mijn lijst 2000p Khaine: Host of the eternity king


Dreadlord op pegasus met ogre blade
Master op pegasus met de cloak
Master bsb te paard
lvl1 van metal
20 darkshards
2x5 dark riders
9 cold one knights
2 Bolt throwers
5 warlocks
6 waywatchers :) gotta love khaine




Tegenstander 1: Anthony met Skaven
Zijn lijst bestaat een grote block clanratten met daarin de grey seer en een bsb
2 engineers
2x50 slaves
2xgiant rats
stormvermin
10 ninjas
plague catapult
cannon
doom wheel


Moeilijke match up want die grote blokken daar geraak ik nooit door… Al bij al begint het goed want zijn war machines slagen er niet in veel te raken en na enkele beurten is alle chaff en war machines er aan voor de moeite. Hij past echter een goede tactiek toe: "the great butt" Hij draait zijn grote block clanratten met de bell om zodat de front naar het tafeleinde gedraaid is. Geniaal want zo kan ik niet aan de bell noch de grey seer in cc. Na vele rondes kloppen is er één unit slaves aan en de clanratten zijn er ook aan in beurt 6. Er is echter geen beurt 7 dus de grey seer en de bell overleven. Het magisch overwicht was in zijn voordeel doorheen de battle (de grey seer had op de bell nog steeds zijn 360° zicht) wat maakte dat ik flink wat knights en fast cav verloren was. De bsb en master te pegasus stierven uiteindelijk nog aan een combinatie van plague en veel poisoned slaves. Resultaat weinig modellen op de tafel op het einde van de battle maar 300P in zijn voordeel.


Battle 2 tegen Legions of chaos van Hadrien

Bon chaos is hard, ben er zelf ook schuldig aan dus ik bereid me voor op een koekje van eigen deeg :)
Zijn lijst: lvl 4 deamon prince van nurgle (lore of nurgle) met alle tools, Troggh the troll king met 11 chaos trolls, chaos chariot, 6 burgle beasts, 3 nurgle beasts, 2x5warhounds, 6 furies en een skullcannon Khorne.


Het scenario was er één met slechts 12" nomansland ipv 24" wat maakte dat dat zootje zeer dichtbij mijn elfjes kon starten. Mijn plan was dit toe te laten maar snel achter zijn linies te duiken.

In de openingsmoves maak ik een belangrijke fout/geniale move. ik zet mijn warlocks pal voor zijn chariot. Die chariot zou anders één van de bolt throwers kunnen chargeren en die had ik nodig voor de prince aan te pakken. Ik rekende op de 4+ ward van de warlocks en hun poison om de chariot aan te pakken. Een goede match up dacht ik maar hij rolde 6 voor de impact hits en ik faalde te veel ward saves dus die move heeft me veel gekost. Verder ging het gelijk op. Zijn Beasts of nurgle (man die dingen zijn hard en snel) eten mijn bolt throwers en Darkshards op voor ik iets deftig kan afschieten. Ik ruim zijn chaff en skullcannon uit de weg, de chariot pak ik terug met de master op pegasus.
De dobbelen keren echter tegen me wanneer mijn cold one knights + bsb hun rerollable Ld10 stupidity test falen en zo te prooi komen voor throgg zijn unit of doem. Hij is nog niet binnen zijn charge bereik maar ik sta daar vast. Volgende beurt kies ik ervoor niet te chargeren met de knights in de trollen want dat is pure suicide. Ik red de bsb door die naar veiligheid te rennen een zet de knights klaar om zich op te offeren. Ik raak niet aan zijn prince, één unit beasts is weg. Mijn generaal, bsb en master leven allen nog samen met de 2x fast cav maar het mag niet baten. Hij wint met 600P verschil. Zowel de trollen als de beasts van nurgle hadden met elk één wound meer de helft van hun punten opgebracht maar het mocht niet zijn. Er zijn zo van die dagen :)
End times legions van chaos daar kan je harde lijsten mee maken, de winds of magic geven elke beurt ook wat gratis extra damage op de tegenstander. Hadrien maakte geen fouten dus het is hem zeker gegund.

Derde battle tegen Vincent met Legions of chaos. Bwaaaaa nog eens chaos, tijd voor de revenge :D

Zijn lijst:
Lvl 4 deamon prince Van Nurgle (lore of death), BSB herald of burgle, 39 plaguebearers, 6 burgle beasts, 5 nurgle beasts, skull cannon of khorne

Ongeveer zelfde lijst als Hadrien maar toch verschil, er is geen chaff en de plague bearers zijn voor mij minder gevaarlijk (wel poison op 5+) dan throgg met zijn trollen.
In tegenstelling tot de vorige slag gaat het hier wel mijn gang. In mag beginnen en schakel zijn skullcannon uit en zet zijn deamon prince op één wound :) Vincent moet even slikken. In zijn beurt één slaagt hij er niet in iets te doen behalve vooruit te bewegen.
Daarna schiet ik de laatste wound van zijn prince en beginnen mijn dark elves de dans rond zijn blokken.
In beurt 5 gooit hij de handdoek in de ring, ik had hem eerst wat pijltjes geprikt en finaal zijn grote blok met de twee pegasus karakters de knights gesandwiched, en krijg ik alle punten.
In één beurt had hij een 7 gerold voor de winds van magic. Nurgle wordt dan geactiveerd en dan zijn er S3 hits zonder armour saves. pijnlijk voor mijn dark elves. Hij neemt 500 punten doordat de darkshards onder de voet werden gelopen dor beast of nurgle en nurgle een unit warlocks en een unit dark riders voor zich nam.

3 leuke en nieuwe tegenstanders gehad, we speelden op het scherp van de snee maar de sfeer bleef zeer relax. Zeer tof toernooi wegens de kleinschaligheid en de rustige atmosfeer. De organisatie verliep wat chaotisch (geen pairings op papier maar één voor één afroepen en geen VP tabel in de regelset) maar de mannen slagen er wel in een tof toernooi af te leveren.


Ik bleef niet tot de uitslag maar ik zie net op T3 dat ik 7e eindigde van de 18. Ik had me lager ingeschat maar ik vermoed dat de painting en de laatste battle veel goed maakten.


Alleszins voor volgend jaar, snel er bij zijn want dit toernooi is een aanrader. Tenminste als je er niets op tegen hebt Frans te spreken :)
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
User avatar
Ortwin
Halbardier
Posts: 141
Joined: Mon May 19, 2014 4:46 pm

Re: zondag 22 feb 2000p Fratres Lupus Namen

Post by Ortwin » Mon Feb 23, 2015 11:19 pm

Stevige lijstjes, goed idee om je shades te veranderen in waywatchers. Zalige tactiek die "great butt" :D, geniaal sinds dat de grey seer toch 360° zicht heeft.
Goed gedaan!
Post Reply