de dark elves komen eraan

MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: de dark elves komen eraan

Post by MaartenV » Tue Oct 08, 2013 4:54 pm

De chariots hebben één wiel, ziet er idd een beetje vreemd uit.

Hydras zijn nog steeds hun punten waard, ze verliezen hun hatred en de handlers. Regeneration is vervangen door iets gelijkaardigs maar ze blijven venijnige beesjes absoluut. Eerlijk gezegd mochten ze ook wel eens aangepakt worden hé. Net zoals de pendanth of khaeleth, goed dat ie weg is.

Witch elves 4,5 euro per plastic model idd schandalig, ik snap de filosofie niet. Warriors en witches zijn beide core, laat ze dan allebei 25 euro per 10 modellen kosten dat is al meeeeer dan genoeg.

Net zoals de anderen ben ik wel aangenaam verrast door de nieuwe keuzemogelijkheden van het boek.
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
User avatar
sam
Warrior
Posts: 42
Joined: Mon Aug 06, 2012 3:21 pm

Re: de dark elves komen eraan

Post by sam » Tue Oct 08, 2013 7:50 pm

Na een beetje bezinktijd vind ik de hydra idd ni slecht nee, ma hij zal wel sneller neer gaan dan vroeger.
De chariots hebben naart schijnt 1 wiel, 1 groot wiel int midden van de chariot waar die dan op balanceert.
If someone is better at the game than you, change the rules.

“I’m not going to fight them, you fool. I’m going to kill them.” - Malus Darkblade
Tutor
Warrior
Posts: 34
Joined: Sun Aug 05, 2012 8:55 pm

Re: de dark elves komen eraan

Post by Tutor » Tue Oct 08, 2013 8:54 pm

Wat de hydra betreft, ik weet zelfs niet of die sneller neergaat. In combat, ja, omdat hij sneller combat verliest zonder regen en bovendien een slechtere leadership heeft. Tegen shooting, denk ik, nee. Dat leven terughalen is behoorlijk annoying. Vroeger kon je de hydra 3 wounds doen en dan was hij al veel minder intimiderend met lagere breath. En als je het goed aanpakte gooide je er eerst wel een flaming ranged attack op zodat de regen sowieso weg was. Nu wil je het beestje ineens helemaal dood anders krijgt hij terug hitpoints en blijf je eindeloos bezig. Je moet dus al behoorlijk dedicated shooting gaan gebruiken.

Zoveel te meer dat ik nadenk over die fast cav wizards zoveel te beter dat ik ze vind. Ongeveer zelfde cost als een lvl 2 mage en daarvoor krijg je een lvl 2 mage die uit 5 fast cav figuurtjes bestaat met goede attacks en dikke ward save. What's not to like? :evil:
(Volgens mij is die volledig broken)

De pendant zijn we wel kwijt maar die vervanger "cloak of twilight" vind ik eigenlijk al wel even goed (of zelfs beter).

Ik vind zelf de tegenvallers: harpies, cold one Knights en black guard. Allemaal te fragiel voor de puntenkost. Over de nieuwe monsters ben ik nog niet zeker. Maar ik heb er geen goed oog in.
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: de dark elves komen eraan

Post by MaartenV » Tue Oct 08, 2013 9:45 pm

executioners worden de nieuwe infanteriewerkpaardjes vermoed ik met de ASF die ASL opheft.

Bolt throwers en repeater crossbows mogen RAW hun 1-rolls to wound ook rerollen dus dat wordt vies

En cold one knights met 2A's elk daar wil ik gerust 30p voor betalen, plus reroll op de 1'en om te wounden dus geen rubberen lanzen meer :)
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
Tutor
Warrior
Posts: 34
Joined: Sun Aug 05, 2012 8:55 pm

Re: de dark elves komen eraan

Post by Tutor » Tue Oct 08, 2013 10:33 pm

Hoe dat van die crossbowmen (of bolt thrower)? De re-roll is toch alleen bij close combat attacks als ik de regel goed lees?
Daar hebben ze gelukkig wel aan gedacht bij GW.

En de cold ones hebben 2 attack. De knights toch maar 1? (Wat dus veel slechter is dan de dragon princes van de high elves) De CK hun kost is OK als ze niet stupid zouden geweest zijn. Ik vond ze in hun vorige incarnatie beter en toen werden ze ook al niet gespeeld. Vergelijk het even: 5 CK's zijn nu ongeveer equivalent met een war hydra (zelfde slots en punten).
Het probleem van de CK's is wat eigen aan fear causing cavalry, die zijn in mijn ogen altijd overcosted omdat je betaalt voor fear die eigenlijk niets doet op expensive cavalry. En in dit geval zeker niet omdat je sowieso hoge ld nodig hebt om de stupidity te negeren en dus eigenlijk niets hebt aan je eigen fear immunity. Er zit gewoon iets flawed in de build van ck's. Een knight kan niet beter zijn dan goedkoop en zwaar gepantserd, zonder franjes waar je veel punten voor betaald. (de empire Knights dus :D )
Heb het wel altijd koele modellen gevonden, daarom dat ik er ook 10 heb.
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: de dark elves komen eraan

Post by MaartenV » Wed Oct 09, 2013 5:26 pm

inderdaad wat snel geweest :) het is niet in close combat voor de murderous prowess

De RBT en crossbows combo had ik gelezen over de cauldron. Zet een cauldron binnen 6" van een unit en deze mag alle to wound rolls re-rollen, er staat niet enkel close combat. Maar ja das al een zware investering om achter je artillerie te zetten


Cold ones te proberen denk ik. Ivg met dragon princes hebben wij S6 op de charges en de S4 van de cold ones helpt ook een pak, zeker nu met 2A elk. De hydra zal zijn/haar punten inderdaad vaker opbrengen.
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
Post Reply