9th - possibly, maybe...

Post Reply
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: 9th - possibly, maybe...

Post by El muerto » Sat Jul 04, 2015 1:49 pm

Ja mannen, we zen wa te goe bezig, laten we efkes de boel om zeep helpen!
Da doe me denken aan confrontation, die zen moeten stoppen omdat ze ineens pre painted plastic models uitbrachten, stoemerikke.
sanguinius
Chapter Master
Posts: 637
Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm

Re: 9th - possibly, maybe...

Post by sanguinius » Sat Jul 04, 2015 2:10 pm

Ortwin wrote:Gaat iemand het spelen? Of kan ik al mijn modellen opbergen.
9th ga ik niet spelen, maar niets houd ons tegen om 8th edition te blijven spelen. We hebben alle boeken en modellen. Of op zoek te gaan naar minder belachelijke regels.
guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: 9th - possibly, maybe...

Post by MaartenV » Sat Jul 04, 2015 2:57 pm

de regels zijn allen te vinden bij gw op hun sites, gratis maak dat mee zeg


Ze hebben het wel zeer eenvoudig gemaakt, wellicht te eenvoudig? Te testen


Ik vind niet hoeveel punten/warscrolls je mag spelen. Hoe zorg je dat twee legers gelijk opgaan?

Wil het wel eens proberen, moeilijk om het op voorhand al te kelderen zonder gespeeld te hebben.

In het eerste opzicht mist het alle diepgang
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
User avatar
Ortwin
Halbardier
Posts: 141
Joined: Mon May 19, 2014 4:46 pm

Re: 9th - possibly, maybe...

Post by Ortwin » Sat Jul 04, 2015 3:11 pm

Er is geen limiet. Je moet gewoon overeen komen met je tegenstander hoeveel modellen je speelt.
Ik denk dat misschien een wound aantal afspreken zou kunnen helpen om een soort balans op te stellen maar het weglaten van punten enz is mijn grootste probleem met AoS.
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: 9th - possibly, maybe...

Post by JasperVR » Sat Jul 04, 2015 7:35 pm

Ja, ik veronderstel ook dat een wound aantal zowat het enige is waar ge wat mee kunt afspreken maarja ook niet alles van 1 wound is even sterk :?

Het is precies gewoon de bedoeling om gemakkelijk met uw speelgoed op tafel zotte dingen te doen. Ik denk dat dat het pijnpunt is voor ons: wij willen een serieuze wargame, maar GW wilt gewoon zoveel duur speelgoed verkopen. Ge kunt 10 keer Nagash opzetten, maar wie heeft Nagash nu 10 keer? dan moogt ge 850 euro neerleggen.

Misschien is leuk voor een skirmish te spelen met een 20tal modellen. Ik wacht iig op een homebrew 8.10 editie van een warhammer forum ofzo.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: 9th - possibly, maybe...

Post by El muerto » Sun Jul 05, 2015 8:58 am

Wat ook slecht is imo, is dat ge het spel al moet kennen, want in de 4 bladzijden regels staat er niks in over hoe ge speelt, dus moet ge nog altij ne boek kopen van 8th edition of ne andere van 9th da nog moet uitkomen ofzo. Ik ken er niks meer van en dacht mischien te kunnen beginnen op dees manier, maar dingen zoals Rend zeggen mij niks en is nergens te vinden, laat staan hoe ge raakt en damage doet. Ik heb eeuwen geleden gespeeld, maar iemand die nieuw is weet helemaal niks en is dus vogel voor de kat...
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: 9th - possibly, maybe...

Post by queelocke » Sun Jul 05, 2015 10:53 am

Heb nog niet veel gelezen, maar als ik het goed begrijp staat wat je moet smijten op de scrolls
Rend zegt mij ook niks hoor

Mijn idee van balance is op het einde van de lijst staat altijd een paar voorbeelden, volgens mij gaan ze daar iets mee doen, zo veplichten ze u om bepaalde units te kopen
Units size zal dan wel gebaseerd zijn op wat er in de doos steekt.
Zo kunnen ze volgens mij om de week ne pdf uitbrengen die je voor een paar euros kan kopen op hun site. Hetgeen dat nu gratis op hun site staat gaat volgens mij tijdelijk zijn om u te leren spelen, je gaat dan tussen verschillende spelers een wapenwedloop krijgen wat goed is voor hun kassa en dan komen de armycompositie boeken die u verplichten om bepaalde figuren bij elkaar te steken,

Wil wel vorige editie blijven spelen, wil dit ook een kans geven maar hoop echt dat we volgend jaar een conflict kunnen organiseren met wat voor regels dan ook voor fantasy
dice count 10
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: 9th - possibly, maybe...

Post by MaartenV » Sun Jul 05, 2015 11:11 am

Voo conflict zal het afwachten worden wat ze op ETC gaan doen met fantasy
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
User avatar
Ortwin
Halbardier
Posts: 141
Joined: Mon May 19, 2014 4:46 pm

Re: 9th - possibly, maybe...

Post by Ortwin » Sun Jul 05, 2015 1:11 pm

Rend is een modifier op de armour save.
User avatar
Schelles
Vampire
Posts: 113
Joined: Tue May 26, 2015 7:20 pm

Re: 9th - possibly, maybe...

Post by Schelles » Sun Jul 05, 2015 1:21 pm

Pfff, gisteren uit verveling is door alle warscrolls doorgescrollt. Der zen echt een aantal punten die gamebreaking zijn. Allereerst is er het smijte. Ge ga echt 4+ 4+ 90% van het spelleke aant smijte zen wa volgens mij zeer snel zeer saai wordt. Dan zijn er nog die domme abilities bv. chaos lord command ability (summon on a 4+ a unit of slaves to the eternal). Op zich nix mis mee ma nie te vergeten da er geen unit sizes zijn dus ik kan boenk 250+ chaos warriors op tafel smijte en da elke beurt opnieuw... of nog ne mooie nen deamon prince kan nen andere deamon prince summone, en da ook elke beurt ...

Nog een ander groot punt da mij echt ga store. Zoals al gezegd maken bases nix uit, op zich geen probleem maar stel u voor uwe chaos dragon tegen nen irongut alletwee op een square base ge moet binnen 0.5 inch geraken voor ne succesvollen charge ma da lukt dus nooit tenzij da ge ze op elkander begint te stacke (want afstand is van model tot model). dus ok bv als ge ne pile in doe voor te attacken moet ge binnen 2" geraken afhankelijk van wa wapen. begint die chaos warriors dus al ma gwn op nen hoop te smijte want annes geraakte er nie.

Die stoemme abilitys ja daar gaak zelfs nix over zeggen want die slage op nix :p Het grootste probleem ga volgens mij zijn als ge me te veel modellen speelt da ge gwn nen bewegende meppende golf krijgt (as die referentie op iet slaagt). Movement maakt toch close to nix uit.

Ma om toch positief te eindigen, modellen zien er nog altijd amazing uit en mss brenge ze nog wel een large scale battle rule set uit ofzo waar ze op de een of andere manier toch e wa balance er in probere steken. Maandag gaak is een spelleke testen en we shall see :).
Post Reply