Errata en vragen

Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Mon Sep 17, 2012 9:19 pm

er kan maar 1 scope op een wapen.
conect'r dice 9
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Errata en vragen

Post by Glenn » Sun Sep 30, 2012 7:58 am

Een aantal "Huis regels" voor Vehicle skills:

Zolang je nooit een vehicle hebt gehad tel je geen +5P voor een, jammere, vehicle Skill roll. [looking at you Techno]
Zolang je nooit een vehicle hebt gehad mag je medic driving skills negeren, krijgt in de plaats agility?

Zeg zo maar dingen ^^
Moet eens bekeken worden ^^
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Sun Sep 30, 2012 5:16 pm

dat is spijtig maar ik zou daar niet aan raken want waar eindig je dan?
dan kan een gretchin ook beginnen klagen dat hij door een bepaalde carreer skill heeft die hij eigenlijk niet mag gebruiken.

en je mag toch altijd je skill groep kiezen voor je gaat rollen?

en ik zou dan die driving willen veranderen in techno voor men medic.


heb wel nog sugesties
je kan met elkaar handel drijven: zo kan je bv een wapen duurder verkopen dan de helft van de cost.
en bounties: er word een pot gecreerd voor iedereen kan daar geld in storten voor een bepaald ventje af te maken de speler die daar dan in slaagt krijgt dat geld.
dice count 10
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Errata en vragen

Post by Glenn » Mon Oct 01, 2012 12:34 am

OK, had ook liever Techno voor men medic. Agility leek me als voorstel gewoon logischer ^^
Maar daar zullen we dan maar geen veranderingen aan maken zoals je zegt.


Zou graag hebben dat iedereen telkens alles op het forum zet zodat het kan worden nagekeken
(doe ik wel, leer je ook meteen de anderen dingen kennen)

Als er dan iemand ook mijn lijst kan nakijken? ^^
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: Errata en vragen

Post by JasperVR » Wed Oct 03, 2012 2:55 pm

Ik stel me wel vragen bij de uitbalancering van de verschillende rassen...
Blijkbaar hebben zowel Glen, Toon als ik voornamelijk mannekes die niet gepinned kunnen worden... terwijl half Stijn zen leger dus elke beurt op de grond ligt en niks kan doen.
Mss iets als "d6 smijten, op een 5+ pinned" ipv" nooit pinned? kVind het anders toch maar vies ze
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Errata en vragen

Post by Glenn » Wed Oct 03, 2012 4:52 pm

Pinned zijn is niet noodzakelijk iets slechts. Je moet er gewoon rekening mee houden in je opstelling, taktiek en army list.
As ge achter cover staat kunnen ze bv maar 1ne keer op u schieten. (Omdat je erna uit het zicht bent.)
Ge kunt ook terug recht komen door een ally in je buurt te hebben. (Een mentor achter een hoekje? ^^ )

Break tests mag je natuurlijk wel niet vergeten te nemen!

Het is maar hoe je uw leger maakt ^^
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Wed Oct 03, 2012 8:53 pm

Jasper, die bedenking heb ik mij ook al gemaakt!
maar dat is nu eenmaal het spel, die gast heeft zich vooral gebaseerd op Necromunda en daar loopt het vol van "gewone" humans.
Mischien heeft hij de pinned regel een beetje onderschat, of moet ik ook meer een "power" lijst maken

wat ik nog ambetanter vind is dat die "no pinned" gasten meestal ook nog een hoge T hebben gevolgd door ne belachelijke armor save, en dat de humans niet echt de wapens hebben om dat op te lossen, zonder dat je van je team ne hoop specialist moet maken.

ally in de buurt is tegen Toon al geen optie, die speelt met Tesla wapens, en die worden meestal evengoed neergeknalt of gaan lopen door een gefaalde breaktest

wat voor mij persoonlijk al een goede oplossing zou zijn ipv 5+ toch pinned, is dat ik zowiezo kan proberen te recoveren op alsof er een ally is.


blijkbaar heeft Jakke afgehaakt, komt het hierdoor?
dice count 10
Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Wed Oct 03, 2012 9:15 pm

denk niet dat hij hiervoor zal hebben afgehaakt, aangezien dat hij nog geen echte game gespeeld heeft.

Wat het pinned betreft. Ik heb er geen probleem mee om een huisregel te introduceren om dit probleem op te lossen. Het is zo dat 75% van mijn team niet pinned kan raken door normaal vijandig vuren. Er zijn wel wapens met speciale regels waardoor models-immune -to-pinning ook pinned raken. denk aan grenades en heavy impact shit. weet het is maar magere troost. Het is ook zo dat mijn models zeer miniem bewapend zijn. ieder heeft maar 1 wapen bij. ik heb dit gedaan om meer models te kunnen kopen. wanneer een human zeer basic uitgerust wordt kan je er 2 kopen voor één van mijn models. er zijn ook carreers waar je de immune-to-pinning skill krijgt. ook als je de ferocety skill groep hebt is er een skill die je toelaat te testen om aan het begin van je beurt uit pinning te raken. Denk dat het nu wel dat het logisch is dat een necron of orc minder snel neergaan dan een human of ratskin. dit is absoluut niet ter verdediging van mijn team, enkel overpeinzingen van mijn kant. :)
conect'r dice 9
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Wed Oct 03, 2012 10:06 pm

heb een pm gekregen van Jakke heeft afgehaakt omdat hij te ver achter staat?

aantal wapens dat je meegeeft wat heeft dat er nu weer mee te maken, mij maakt dat pinned gedoe hellemaal niet uit we laten het maar zoals het is.

ik kan ook een super lijst maken maar dat is niet zozeer men stijl van spelen, het leukste van het spel vind ik het schilderen en het verzinnen van achtergronden voor men team en dan ook men lijst zo creeren en ik vind die underdog bonus zo cool.


volgende team gaat een ork team worden onder controle van haemonculus dus verwacht maar veel muties, orkies en beastthingies

of "umbrella" super dupper souped up humans of eldar
mischien iets voor de 24 uur
dice count 10
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Errata en vragen

Post by Glenn » Thu Oct 04, 2012 1:19 am

We zullen eens met Jakke moeten klappen. Want hij staat helemaal niet achter.
Hij heeft zelfs de commander bonus van het eerste scenario.
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Post Reply