Open Fire

WW2 wargaming
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Open Fire

Post by queelocke » Wed Dec 05, 2012 9:40 pm

ben sinds vorige zaterdag de eigenaar van "open fire", de start doos van flames of war.
nu heb ik een paar vraagskes, is dat normaal dat die tanks zo moeilijk ineen plakken? die passen precies van geen kanten. op die turrets zijn gaten voorzien ik denk voor antennes maar vind nergens referentie materiaal van een sherman met een antenne?!
verder ben ik al 2 amerikanen kwijt, is dat een ramp? heb dus 2 baskes met maar 3 ipv 4 man op (eigenlijk heb ik op 1 base al ne duitser geplakt dus die is terug compleet)
wil ook graag een bestaande compagnie of groep of hoe dat dat ook mag noemen nabouwen maar welke periode spelen jullie.
Had begrepen late war, dus dan kan ik al geen "desert rats" maken of ben ik daar verkeerd? maakt het net zo min uit zoals amerikanen tegen amerikanen kunnen vechten. Anders maak ik "grenadier guards", is de doos eigenlijk voor gemaakt en als ik me niet vergis hebben deze helden ook aarschot bevrijd, kan hier wel nergens iets van terug vinden dus als iemand hier meer over weet alle info is welkom.
dice count 10
sanguinius
Chapter Master
Posts: 637
Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm

Re: Open Fire

Post by sanguinius » Thu Dec 06, 2012 10:45 pm

queelocke wrote:ben sinds vorige zaterdag de eigenaar van "open fire", de start doos van flames of war.
nu heb ik een paar vraagskes, is dat normaal dat die tanks zo moeilijk ineen plakken? die passen precies van geen kanten. op die turrets zijn gaten voorzien ik denk voor antennes maar vind nergens referentie materiaal van een sherman met een antenne?!
verder ben ik al 2 amerikanen kwijt, is dat een ramp? heb dus 2 baskes met maar 3 ipv 4 man op (eigenlijk heb ik op 1 base al ne duitser geplakt dus die is terug compleet)
wil ook graag een bestaande compagnie of groep of hoe dat dat ook mag noemen nabouwen maar welke periode spelen jullie.
Had begrepen late war, dus dan kan ik al geen "desert rats" maken of ben ik daar verkeerd? maakt het net zo min uit zoals amerikanen tegen amerikanen kunnen vechten. Anders maak ik "grenadier guards", is de doos eigenlijk voor gemaakt en als ik me niet vergis hebben deze helden ook aarschot bevrijd, kan hier wel nergens iets van terug vinden dus als iemand hier meer over weet alle info is welkom.

Anders moet je de tanks eens meebrengen. Op de flames of war website vind je wel veel info over hoe ze er zouden moeten uitzien. Ik heb enkel nog maar metalen tanks en die passen goed op elkaar, maar je hebt idd wel wat opties naargelang het model.
Zolang het een groot baseke is maakt het niet uit hoeveel man erop plakt. De kleine basekes met 3 zijn meestal HQ units. Als je gewoon zegt met welke compagnie je speelt kan dat dus geen kwaad dat er ergens maar 3 opstaan.
Late war speel je best tegen late war omdat je dan min of meer met gelijke wapens strijd. Op het einde van de oorlog waren de wapens veel beter dan in het begin, kwestie van met gelijke wapens te vechten. Als je mid war wil spelen (waar denk ik desert rats thuishoren) hoef je niet opnieuw infanterie te kopen, enkel de regelboek van desert rats heb je dan nodig. Mijn strelkovy russen kan ik in elke periode gebruiken, maar dan moet ik enkel een andere boek kopen omdat de punten en wapenopties anders zijn. Maar op de FOW website vind je ook al veel army lijsten om te downloaden.

Ik hoop dat mijn uitleg wat duidelijk was, anders weet je me wel te vinden.

grz

Johan
guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
User avatar
Myrdim
Master
Posts: 493
Joined: Sun Aug 05, 2012 1:52 am

Re: Open Fire

Post by Myrdim » Thu Dec 06, 2012 11:35 pm

Die tanks uit de box zijn inderdaad een beetje ambetant om in elkaar te stoppen. De truc bij mij was genoeg een paar rekskes om ze samen te houden tot de lijn goed droog was.
"Don't blink"
-The Doctor
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Open Fire

Post by queelocke » Fri Dec 07, 2012 1:16 pm

bedankt Johan en Matthias, ze staan ondertussen ineen, hoe ze er moesten uitzien stond in het assembly boekjehet grote probleem was vooral dat als ik er ne rekker rond deeddat dan de tracks heel schuin stonden.

nu vooral is historische background zoeken en we kunnen beginnen schilderen.
dice count 10
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: Open Fire

Post by MaartenV » Tue Dec 11, 2012 12:55 am

ben daarstraks eens gaan polsen bij de spelfanaat in mechelen maar daar geen fow. waar hebben jullie gekocht? leuven of
…? ben nog wat aant twijfelen maar uit hun bootcamp videos op youtube leer ik wel dat spel tof ineen steekt
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: Open Fire

Post by SCHPOEFT » Tue Dec 11, 2012 7:52 am

Ik heb mijn op de beurs van de tsa gekocht.
Ik ben nu ook wat aan het zoeken hoe ik aan nieuwe modellen geraak.
Ik dacht dat spelfanaat leuven die verkocht maar dat is wel enkel echte fow modellen en in hasselt misschien?
Stijn waar heb jij je starterdoos gekocht?
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Open Fire

Post by queelocke » Tue Dec 11, 2012 1:05 pm

spelfanaat leuven.

H0 voor modelbouw treinen is dat dezelfde schaal?
dice count 10
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: Open Fire

Post by SCHPOEFT » Tue Dec 11, 2012 1:11 pm

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_scale_model_sizes

HO is net iets te groot en TT is net te klein maar denk dat je niet gaat merken als je HO pakt.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
sanguinius
Chapter Master
Posts: 637
Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm

Re: Open Fire

Post by sanguinius » Tue Dec 11, 2012 1:37 pm

SCHPOEFT wrote:Ik heb mijn op de beurs van de tsa gekocht.
Ik ben nu ook wat aan het zoeken hoe ik aan nieuwe modellen geraak.
Ik dacht dat spelfanaat leuven die verkocht maar dat is wel enkel echte fow modellen en in hasselt misschien?
Stijn waar heb jij je starterdoos gekocht?
De spelfanaat in Leuven verkoopt alle FOW modellen, maar ook alles van de plastic soldier company kan je er bestellen.

grz

Johan
guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: Open Fire

Post by JasperVR » Wed Jan 30, 2013 4:55 pm

Hey ik heb gezien dat er bij de Plastic Soldier Company, company/army deals zijn met 15% korting. Bvb de PanzerIV company deal = 3 dozen van elk 5x PanzerIV, voor £45 ipv £52,50.

Lijkt me ook handig om is te bespreken...

Heeft er iemand al van de Plastic Soldier COmpany gekocht, en zitten er in die dozen ook bases bij om uw mannekes op te zetten?
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Post Reply