regels Q en A

WW2 wargaming
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: regels Q en A

Post by SCHPOEFT » Tue Apr 30, 2013 12:41 pm

je kan enkel eentje van de 3 opties kiezen maar wel per battle een andere optie.
op pagina 26 is het een carrier platoon en op pagina 19 gaat het over een column wat 2 verschillende dingen zijn.
dus op de column geen .50cal MG extra maar enkel de basis hullMG.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: regels Q en A

Post by queelocke » Wed May 01, 2013 12:32 pm

dat dacht ik al, jammer
dice count 10
User avatar
Myrdim
Master
Posts: 493
Joined: Sun Aug 05, 2012 1:52 am

Re: regels Q en A

Post by Myrdim » Mon Aug 12, 2013 2:12 pm

Efkes een paar opmerkingen van onze laatste game.

1. Close combat blijft verdergaan tot iemand een break-off doet of vernietigd is.

2. De Britse Tally Ho! special rule is enkel voor een paar tanks (vooral Mid en Early) en staat specifiek in hun stats geschreven.
"Don't blink"
-The Doctor
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: regels Q en A

Post by El muerto » Mon Aug 12, 2013 2:45 pm

Myrdim wrote: 1. Close combat blijft verdergaan tot iemand een break-off doet of vernietigd is.

.
Ook ni als ge tegen britten speelt en tis 4 uur? :p
sanguinius
Chapter Master
Posts: 637
Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm

Re: regels Q en A

Post by sanguinius » Mon Aug 12, 2013 8:03 pm

Myrdim wrote:Efkes een paar opmerkingen van onze laatste game.

1. Close combat blijft verdergaan tot iemand een break-off doet of vernietigd is.

2. De Britse Tally Ho! special rule is enkel voor een paar tanks (vooral Mid en Early) en staat specifiek in hun stats geschreven.
Als de main gun van uw tank schiet, kan uw HMG niet aan zijn volle ROF schieten , maar aan ROF 1.

Kan het zijn als uw observer team van de artillerie binnen een bepaalde afstand van een platoon staat, die dat platoon kan joinen als er op de observer geschoten wordt? Of heb ik het mis?

grz

Johan
guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: regels Q en A

Post by JasperVR » Tue Aug 13, 2013 12:40 am

Ja ik heb idd onlangs gelezen dat dat voor alle independant teams zo is, dat als ze beschoten worden ze automatisch bij een platoon gaan waar ze in command range van staan voor hit allocation enzo, en na de shooting weer appart gaan....

Main gun kan ook niet samen schieten met de Hull mg, niet (omdat de gunner geen 2 dingen kan doen)? Of is dit enkel zo bij mijn StuGs :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: regels Q en A

Post by El muerto » Thu Aug 15, 2013 10:19 am

Op blz 68 bij warriors staat dat ze platoons kunnen joinen, maar bij independent teams staat daar niets over, dus aangezien observers independent teams zijn en geen warriors betwijfel ik dat dat mag. Als je het weet staan in het boek, laat het mij weten.
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: regels Q en A

Post by JasperVR » Thu Aug 15, 2013 11:09 am

Blz 74

Warrios & independent teams

....
When an independent team is selected as the target for the enemy's shooting, it must join a Platoon as if they were a Warrior Team.
...
Shooting is then resolved against the combined platoon, including the Warrior and Independent teams.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: regels Q en A

Post by El muerto » Thu Aug 15, 2013 2:45 pm

Cool, merci :)
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: regels Q en A

Post by JasperVR » Mon Aug 26, 2013 10:51 pm

Enkele van de kerels v Leopoldsburg waren aan het praten over hoe large guns enzo nooit concealment krijgen en dus nooit de 3+ ipv 5+ krijgen;

blijkbaar is dit niet zo als ik het volgende begrijp:
Gun teams save on 3+ rather than 5+ when they are
gone to ground (even if not concealed)

http://www.flamesofwar.com/Portals/0/Do ... nThree.pdf

(het wegnemen van GtG door Recce resulteert wel in een drop van 3+ naar 5+)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Post Reply