Dungeons and dragons 9e sessie

El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Dungeons and dragons 9e sessie

Post by El muerto » Mon Jan 04, 2016 7:32 am

This time the session started with a hard battle against a flying burning skull and his zombie minions, who returned after death, right in the middle of a long rest ^^. Next a cave full of crystals was discovered in which a wraith (who allmost sucked Scar dry) lived and a watcher who was protecting a magical forge. In the workshop the party found some potions, magic items and the ability to make new magical items thanks to a flying, talking book. Upon returning in Phandalin, they sold some stuff, including a magical breastplate, and got rewarded by Sildar for giving the town a chance to become great again, as a reward each of the partymembers could ask for a reward. Balasar got a full plate armor, Ulric also asked for a full plate armor, Scar is going to get a mastercrafted short bow, Bree managed to get the deed to tresendar manor and Lidda got Sildar to pay for the roof of the manor. After resting a few days, they came together for a drink, to talk a bit about their adventures and stuff. In front of the Inn they got approached by an old man, who attacked Balasar, turning in the a big green dragon, crushing Balasar under his weight. (end of session)

Zeg het alsek iet fout heb.
An moet nog kiezen voor een belonging (binnen het mogelijke van Sildars kunnen)
Iedereen is lvl 5, dus an moet nog effe lvlen tot 5 (ook al zijt ge maar 3, anders zijt ge te rap dood :) )

Zoals gezegd, gaan we het iet moeilijker maken he, wat niet duidelijk OOC is, word gedaan/gezegd door uw character en heeft gevolgen.
Als ge iets vergeet, zoals uw wapen terug oprapen, dan zijt ge uw wapen kwijt (tenzij ge teruggaat, met eventuele gevolgen van dien).
Dees maakt het wa makkelijker voor de DM, zorgt ervoor dat er meer in character gespeeld word, en maakt het wat vlotter spelen.
Dat gezegd zijnde, vorige sessie was weer goe lachen :)
Mijn zelfgeschreven campagne begint NU, het eerste dat ge tegenkomt is die groene draak, wat een bekke laat zien hoe hard het ga zijn, dus goe nadenken, sneaken alst nodig is(of toch proberen^^), goe samenwerken, en rennen als ge het ni aankunt! :D :twisted: :evil:
Last edited by El muerto on Mon Jan 04, 2016 9:13 pm, edited 1 time in total.
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: Dungeons and dragons 9e sessie

Post by El muerto » Mon Jan 04, 2016 6:54 pm

Extra huiswerk voor allemaal!!!
Om mijn huiswerk te kunnen maken heb ik het volgende van iedereen nodig:
Een copieke van uw character sheet op papier of pdf, inclusief, haarkleur, kleur ogen, hoe groot ge zijt, hoe oud, hoe zwaar ge zijt (zonder uitrusting) EN hoe zwaar ge zijt met uitrusting! Dit wil zeggen dat ge wat moet gaan rekenen, en ben er zeker van dat er veel volk encumbered is:) gedaan met rondlopen met 5 speren, 3 zwaarden, 2 halberds,... en nog rondlopen alsof ge naakt waart ! :)
Bij vragen betreffende gewicht en grote => zie PHB 145-157 en 121.
buizerd
Hellbrute
Posts: 239
Joined: Sun Aug 05, 2012 8:38 am

Re: Dungeons and dragons 9e sessie

Post by buizerd » Mon Jan 04, 2016 8:41 pm

ulrik heeft ook een full plate. Dat van dat triple weapon was, zoals ik toen ook al zei, een vraag of zoiets bestond, mogelijk is. Dat triple weapon was voor mijn monk character. ( heb nog wat ideetjes voor dat Jajas'Ur zijn gear.
Mogen we dan ook even terug rekenen als we wat gear moeten verpatsen, want met wat Scar allemaal aan het uitrichten was, had ik het even wat moelijk om te blijven volgen. en ik ben dus van de wijs geraakt vergeten om dat extra materiaal daar te verkopen. waarom zou mijn karacter daar anders geweest zijn.
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: Dungeons and dragons 9e sessie

Post by El muerto » Mon Jan 04, 2016 9:13 pm

buizerd wrote:ulrik heeft ook een full plate. Dat van dat triple weapon was, zoals ik toen ook al zei, een vraag of zoiets bestond, mogelijk is. Dat triple weapon was voor mijn monk character. ( heb nog wat ideetjes voor dat Jajas'Ur zijn gear.
Mogen we dan ook even terug rekenen als we wat gear moeten verpatsen, want met wat Scar allemaal aan het uitrichten was, had ik het even wat moelijk om te blijven volgen. en ik ben dus van de wijs geraakt vergeten om dat extra materiaal daar te verkopen. waarom zou mijn karacter daar anders geweest zijn.


Ok aangepast, en ge moogt altij nog effe wa rommel verkopen voor we beginnen.
buizerd
Hellbrute
Posts: 239
Joined: Sun Aug 05, 2012 8:38 am

Re: Dungeons and dragons 9e sessie

Post by buizerd » Mon Jan 04, 2016 9:40 pm

ah, nu omdat het 'by memory' is kan er dus een kleine marge op zitten.
User avatar
KnightJK
Warrior
Posts: 41
Joined: Sun Apr 19, 2015 7:38 pm
Location: Holsbeek

Re: Dungeons and dragons 9e sessie

Post by KnightJK » Wed Jan 06, 2016 8:29 pm

Kzal proberen asap alle info door te geven ma ik vrees dat ik heeeeeeel veel hw heb deze week...
kzal mn best doen! :D
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: Dungeons and dragons 9e sessie

Post by El muerto » Thu Jan 07, 2016 1:13 am

Zo dringend is da ni he, ge hebt een maand tot volgende sessie :)
User avatar
KnightJK
Warrior
Posts: 41
Joined: Sun Apr 19, 2015 7:38 pm
Location: Holsbeek

Re: Dungeons and dragons 9e sessie

Post by KnightJK » Fri Jan 08, 2016 6:07 pm

He! Jammer! Over een maand pas XD
:D :D :D
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: Dungeons and dragons 9e sessie

Post by El muerto » Fri Jan 08, 2016 7:42 pm

KnightJK wrote:He! Jammer! Over een maand pas XD
:D :D :D
i know right?:)
buizerd
Hellbrute
Posts: 239
Joined: Sun Aug 05, 2012 8:38 am

Re: Dungeons and dragons 9e sessie

Post by buizerd » Sun Jan 17, 2016 11:25 pm

kan je ons ook een email geven waar we die pdf's kunnen afleveren?
Post Reply