Post
by buizerd » Sun Jan 05, 2014 10:38 pm
Het is zeker te doen, die regelset.
Veel legers hebben een antwoord er op.
Tau negeren het.
Marines en IG hebben searchlights.
Necrons hebben een staf.
space wolves negeren het.
Het forceert je om meer op tactisch gebied te gaan denken, eerder dan aan marginale situaties.
Het gooit eens een beetje een frisse wind doorheen je lijst.
Ik denk dat het powerlijstjes eens een beetje ontzet.
"The box" scenario:
Als je nu eens een meer dwingende reden aan die box verzint. Een die het negeren zou penaliseren, maar wel een voordeel oplevert als je het bezit.
Bvb, het betreft een raket silo waarvan het controlesysteem van slag is.
Krijg je hem niet open tegen het einde van de wedstrijd, verliest iedere zijde bvb 20 % VP, met afrondingen naar de volgende volledige VP, omdat heel het slagveld de lucht in gaat. Of een ander mechanisme in die trend.
Krijg je hem wel open, levert het gewone VP op omdat je zogezegd de raket nu als tactisch wapen kunt gebruiken.
Een procentuele afname penaltiseert de rekenkundige winnaar meer, zodat de op safe spelende speler gedwongen wordt om uit zijn schulp te komen.
Het punt is dat een speler die een voorsprong heeft door andere VP te vergaren, en het moeilijkste uit de weg gaat, een beetje het deksel op de neus kan krijgen. Een soort van joker die het resultaat sterker kan beïnvloeden.
ik ken het hele scenario niet zo uit het hoofd, maar ik zou een soort van negatieve factor er aan verbinden aan het negeren. 1 die het eindresultaat kan doen bepalen.
IIRC wordt het verschil in VP omgerekend in een command point score, niet?
Als de VP scores dichter bij elkaar komen, komen ze misschien in een andere schaal, wat kan maken dat ze ipv een solid victory maar een minor krijgen, en dat dat voor de eindscore van de 3 gevechten een invloed heeft.
Natuurlijk moet er hier een balans in gevonden worden om dit scenario niet al te overwegend te laten worden.
Dat is mijn idee.