Errata en vragen

Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Errata en vragen

Post by Toon » Mon Sep 10, 2012 4:21 pm

Wou even een topic maken om rechtzettingen in de regels te maken en om vragen van jullie kant in verband met de regels in te stellen.

carapace armour = 4+ ipv 6+
squat chainmail kost 45 teef en is common item
bleeding: if this weapon causes an (unsaved) wound, a flesh wound is inflicted automatically in addition to whatever is rolled on the injury table

ga ook nog is mailen voor de regels van noisy.
conect'r dice 9
Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Mon Sep 10, 2012 6:49 pm

noisy: This only matters in scenarios where Sentries are being used. If an attacking model uses a Noisy melee weapon, it triggers the alarm on a 4+ (like a shooting weapon) instead of 6+ as normal for melee. All chainsaw-type weapons should be Noisy, except the Eldar ones.
conect'r dice 9
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Thu Sep 13, 2012 10:43 pm

mag je meerdere scopes op 1 wapen plaatsen dacht dat ik ergens gelezen had van niet? vind het niet meer terug
kan je scope van ander ras op een wapen zetten?


even ter verduidelijking, je mag enkel met een cc wapen vechten en pistol voor extra die als je geen standard of beter wapen hebt, dus enkel als je maar alleen cc wapens en pistols bijhebt kan je extra die claimen, ga direct men lijst aanpassen

en je kan kruipen als je pinned bent en als je down bent.

oh ja en conectr word met 1 N geschreven
dice count 10
Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Sat Sep 15, 2012 9:29 am

oh maar ik heb dice met 2 'n'en :) drukfout zeker :) .
-Je kan alle common items van alle lijsten gebruiken, maar dan is er de eerste 5 keer een break test nodig aan het begin van de battle.
-Heb het ook gelezen van dat kruipen
-en terrein van niet meer dan 1'' hoog en niet meer dan 1'' lang kan zonder penalty worden overgestoken( zoals door een raam springen.
-denk dat je gelijk hebt van die scopes (zal er voor de zekerheid voor mailen)
-je kan altijd 2 die claimen, zelfs als je enkel een basic wapen bij hebt wordt er geacht dat je zowieso 2 messen bij hebt. (Knives are free, citizens)

heb ook een stuk scenery gemaakt, hangar van 3 verdiepen met uitkijktoren, brug en nog een controlekamer bij. heel rudimentair wel en zal het nog wel wat proberen te verfijnen, maar wel speelbaar . zo kunt ge op niveaus spelen.
conect'r dice 9
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Sat Sep 15, 2012 5:15 pm

maar er staat ergens in de regels dat dat enkel telt als je ENKEL cc en pistols bijhebt dus vanaf dat je een basic wapen draagt ben nje niet meer zo handig in gevecht.

nog een paar vragen
telt camopaint zowel voor rijder als rijdier?
en hoe zit het met breakdown testen voor items dat geen wapens zijn, er staat als je test met wapen faalt dan heb je -1 BS en -1 WS.

leuk, extra stuk terrein; hebje er een fotoke van?
dice count 10
Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Sat Sep 15, 2012 8:18 pm

je hebt gelijk wat de bonus attack die betreft, enkel als je bent uitgerust met uitsluitend pistols en/of cc wapens krijg je die bonus. wanneer je een basic, special of heavy wapen draagt ben je verhindert door de grootte van je wapen. maar dan is het stom om 2 cc wapens aan een soldier carreer te geven, of zie ik dat verkeerd?

als je een break down test op een foreign item faalt werkt het deze game niet, wanneer het om een wapen gaat werkt het niet als je faalt en heb je de eerste 5 games d'office een -1 op Ws of Bs met dat wapen. die penalty heb je de eerste 5 games ongeacht de break down roll.

die camo paint is enkel voor de rider, de mount is van een aparte orde en heeft geen armoury buiten de upgrades bij de rogue mec (heb hiervoor gemaild)

zal is ne foto proberen te trekken.

Hoe zit het nu met games buiten de conect'r speeldagen?

Dinsdagavond tijd?
conect'r dice 9
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Errata en vragen

Post by Glenn » Sun Sep 16, 2012 8:21 am

Ben ik de enige die jullie zinnen niet goed begrijp???

Anyhow..
FIGHTING WITH TWO WEAPONS
If a fighter carries two weapons that can be used in melee, such as two pistols, two hand-to-hand weapons, or one of each, then the fighter rolls one extra Attack die. In the rare case of fighters who can use even more weapons (thanks to having additional arms grafted to their bodies, for example) each additional melee weapon bestows a further Attack die. This bonus only applies to fighters armed exclusively with pistols and/or hand-to-hand weapons. Fighters who carry one or more basic, special or heavy weapons never receive this bonus as the extra bulk of the weapons limits their agility. Carrying grenades does not prevent you using an extra weapon as they are assumed to be clipped to the model’s belt or stowed conveniently out of the way. These different weapon types are discussed in the Equipment section.
Dit betekend dus dat vanaf het moment je een ander wapen draagt dan een close combat wapen of pistool je geen extra aanvallen krijgt.
Een close combat wapon&pistool geven je een extra aanval. 2 pistolen of 2 close combat wapens geven je ook een extra aanval.


En stijn. Was jouw karakter verwond? Ik dacht dat hij gewoon was weggelopen?
Dan moest je toch helemaal niet rollen voor verwondingen?
(Ik weet niet meer of je nu weg liep of verwond was.)

Grtz.
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Errata en vragen

Post by queelocke » Sun Sep 16, 2012 12:31 pm

awel ik was Down, daarna heb ik een T test gefaald (p211), men score op de serious injurie chart was 10 "captured" gevolgd door; 6 daarna rolde ik een 1 "genestealer cult "dat is zowat de slechtste combinatie die er mogelijk is maar wel typisch voor mij

is inderdaad dom om "shooter" te maken met extra CC wapen of we moeten er een huis regel van maken, aan de andere kant is het ook vreemd dat je al 3 wapens kan meezeulen.

eigenlijk heb ik geen bezwaar dat er buiten conect'r ook gespeeld word, maar niet iedereen kan of wil iedereen uitnodigen om thuis een spelletje te spelen. Is ook al een punt geweest voor BB en in het verleden is het daar soms fout gelopen met campaigns niet dat er dan word vals gespeeld met bepaalde rolls maar vrienden die bij elkaar 3 matchen in een week kunnen spelen hebben altijd een enorm voordeel op spelers die maar enkele keren in de club kunnen spelen.
Is ne moeilijke, belangrijkste is eigenlijk dat er veel gespeeld word.

dinsdag heb ik wel tijd

Glenn, ik zal beter mijn best doen om duidelijker zinnen te maken. Was dit al OK?
dice count 10
Toon
Banshee
Posts: 51
Joined: Thu Aug 16, 2012 9:16 pm

Re: Errata en vragen

Post by Toon » Sun Sep 16, 2012 7:18 pm

het is wel zo dat wanneer er 2 of meer hits in melee worden gescoort deze verdeelt worden onder de 2 wapens. dan is het natuurlijk wel interessant om toch iets of wat cc wapen te hebben aangezien pistol en mes eigen S is.

wat 3 wapens betreft is toch niet overdreven. een pistol, machine geweer en een zwaard of bijl is toch niet overdreven. en er is de encumbered regel nog. zodat een heavy met een autogun, power armour en 2 power axes niet mogelijk is. hoewel, als hij genoeg S heeft kan het mss wel.

kan niet zeggen of jou post battle sequence juist is verlopen. zal die regels straks nog eens lezen.

ik kan dinsda&g wel spelen, maar maak ik een apart team of speel ik met mijn 1200 teef team. natuurlijk interessanter voor u :).

zal proberen mijn team straks te posten.

(duidelijk genoeg gearticuleerd?) :lol:
conect'r dice 9
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: Errata en vragen

Post by Glenn » Sun Sep 16, 2012 7:32 pm

Hartelijk dank voor de leesbare zinnen ^^


Wel je geeft een "shooter" model ook een close combat wapen mee voor de bonussen die het wapen geven in close combat (parry, etc).

We kunnen ook het aantal spellen gespeeld bijhouden op onze lijsten? En zo proberen de mensen, die het minste spelletjes hebben, uit te dagen voor een spel?
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Post Reply