
Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
Re: Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
ik breng zowizo men duitsers mee, en kan wat boardgames meebrengen voor zei die is iets speciaal willen spelen, kheb er een 50 tal liggen 

Re: Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
dacht dat het een beetje normandie gsitueerd is maar maakt niet zo veel uit Johan als we maar spelen.
dice count 10
-
- Chapter Master
- Posts: 637
- Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm
Re: Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
mmm, zou ik 2000 punten Russische infanterie op de tafel krijgenqueelocke wrote:dacht dat het een beetje normandie gsitueerd is maar maakt niet zo veel uit Johan als we maar spelen.

guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
Re: Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
we kunnen dat ook schilderen we hebben 24 uur de tijd,
dat zou ik eventueel ook wel willen doen, een heel leger schilderen op die dag.
dat zou ik eventueel ook wel willen doen, een heel leger schilderen op die dag.
dice count 10
Re: Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
We hebben voor ons scenario enkel 2 allied legers nodig van 2000 punten wat ze zijn infantry, mech of tank maakt niet uit maar weet wel je moet een dorp innemen en beletten dat de defenders vluchten aan de overkant.
En we hebben 2 keer fritz nodig. Ene keer als 2000 punten die in het dorp zit en nog eens om de defenders te helpen vluchten.
Dus een zeer defensief leger maar mobiel genoeg om weg te geraken vanaf beurt 6 als er geen objectieven meer zijn in het dorp om te verdedigen en dus naar de overkant moet geraken waar dan het andere duitse leger van 2000 punten helpt om de terugtocht te vrijwaren.
Afhankelijk van het aantal platoons dat weet te ontsnappen tov deze die achterblijven wordt bepaald wie wint maar dat is bijzaak bij zo een groot spel.
Op crisis kiezen we wel voor britten, of amerikanen om aan te vallen maar om te testen geen probleem dat Stalin wat kanonnenvlees wil schenken.
Dus ik vermoed dat jasper en el muerto wel den fritz wil spelen en dan kunnen stijn en johan de pocket proberen op tijd toe te knijpen als allies. Ik zal het wel bekijken en misschien me eens wagen aan een kubbs game of wat schilderwerk of???
De scenariodetails volgen weldra.
En we hebben 2 keer fritz nodig. Ene keer als 2000 punten die in het dorp zit en nog eens om de defenders te helpen vluchten.
Dus een zeer defensief leger maar mobiel genoeg om weg te geraken vanaf beurt 6 als er geen objectieven meer zijn in het dorp om te verdedigen en dus naar de overkant moet geraken waar dan het andere duitse leger van 2000 punten helpt om de terugtocht te vrijwaren.
Afhankelijk van het aantal platoons dat weet te ontsnappen tov deze die achterblijven wordt bepaald wie wint maar dat is bijzaak bij zo een groot spel.
Op crisis kiezen we wel voor britten, of amerikanen om aan te vallen maar om te testen geen probleem dat Stalin wat kanonnenvlees wil schenken.
Dus ik vermoed dat jasper en el muerto wel den fritz wil spelen en dan kunnen stijn en johan de pocket proberen op tijd toe te knijpen als allies. Ik zal het wel bekijken en misschien me eens wagen aan een kubbs game of wat schilderwerk of???
De scenariodetails volgen weldra.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British
http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.
Conect'r Dice Count: lost count
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British
http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.
Conect'r Dice Count: lost count
Re: Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
Hell ya!!!!
-
- Chapter Master
- Posts: 637
- Joined: Sun Aug 05, 2012 12:18 pm
Re: Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
ok, dan maak ik een Russisch lijstje.
grz
Johan
grz
Johan
guildball: butchers, alchemists, morticians
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
AoS: nighthaunt
star wars imperial assault, legion
dark souls boardgame
Re: Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
En ik een Duitse 

(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Re: Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
Ja jasper, we gaan is wa moeten brainstormen he 

Re: Zaterdag 18 oktober speeldag op locatie
Hallo fow'ers
hier wat meer over het scenario
hier is de layout van het terrein ongeveer

en de info tot nu:
Hierboven ongeveer de layout van het slagveld. De groene dingen zijn bossen, geel is hooiveld, grijs bergen, grijze wegen en bruine boswegen. In de defender deployement staan ook nog huizen.
Wie defender is en attacker nog bekijken maar voorkeur gaat naar duitsers defender en allies aanvallen.
2 attackers met 1800 punten elk te kiezen uit OVERLORD.
De defenders hebben elk ook 1800 punten ter beschikking om een kompanie te kiezen uit ATLANTIK WALL. 1 defender stelt volledig op (infantry of fortified) en de andere defender (mech of tank lijst) is met zijn volledige leger dat als delayed reserves aan de groene pijl opkomt. Hoe komen de reserves op. De defender rolt vanaf beurt 3 zoals voor delayed reserves 1 D6 en daarna een 2D6 enzovoort. Als er reserves komen dan smijt hij voor de eerste keer met eenzelfde aantal D6 als er platoons nog zijn bij de reserves. Voor elke 5 kan hij een platoon opbrengen met het minimum dat normaal mocht van de delayed reserves diceroll. Dit blijft hij doen tot alle platoons opstaan. De CC en 2iC mag hij laten opkomen wanneer hij wil vanaf de beurt dat de eerste platoon van hem opkomt. Spotters mag hij opzetten aan de rand aan de groene pijl of in de deployementzone vanaf het begin van de battle of mee zoals de 2iC en CC.
Attacker begint de battle.
Defender begint recce moves.
2 objectives bij de defender in de deployement en deze bevinden zich in op 40 cm van de rand van de deployement area van de defender en 60cm van elkaar.
De aanvaller kan winnen als hij tenminste 1 objective kan claimen voor het einde van beurt 6 ongeacht wat de defender aan platoons laat ontsnappen. De defender kan winnen als hij de helft van zijn platoons en een HQ model (1iC of 2iC) aan de groene pijl van tafel kan laten wandelen en 20 cm aan elke kant ervan voor het einde van beurt 12 en vanaf de eerste reserves opkomen. Afhankelijk van hoeveel platoons er van de defender van de tafel vluchten ten opzichte van niet kan de defender winnen.
Als het minder platoons zijn verliest de defender
Bij gelijk aantal is het een gelijkspel
En bij meer platoons wint de defender.
hier wat meer over het scenario
hier is de layout van het terrein ongeveer

en de info tot nu:
Hierboven ongeveer de layout van het slagveld. De groene dingen zijn bossen, geel is hooiveld, grijs bergen, grijze wegen en bruine boswegen. In de defender deployement staan ook nog huizen.
Wie defender is en attacker nog bekijken maar voorkeur gaat naar duitsers defender en allies aanvallen.
2 attackers met 1800 punten elk te kiezen uit OVERLORD.
De defenders hebben elk ook 1800 punten ter beschikking om een kompanie te kiezen uit ATLANTIK WALL. 1 defender stelt volledig op (infantry of fortified) en de andere defender (mech of tank lijst) is met zijn volledige leger dat als delayed reserves aan de groene pijl opkomt. Hoe komen de reserves op. De defender rolt vanaf beurt 3 zoals voor delayed reserves 1 D6 en daarna een 2D6 enzovoort. Als er reserves komen dan smijt hij voor de eerste keer met eenzelfde aantal D6 als er platoons nog zijn bij de reserves. Voor elke 5 kan hij een platoon opbrengen met het minimum dat normaal mocht van de delayed reserves diceroll. Dit blijft hij doen tot alle platoons opstaan. De CC en 2iC mag hij laten opkomen wanneer hij wil vanaf de beurt dat de eerste platoon van hem opkomt. Spotters mag hij opzetten aan de rand aan de groene pijl of in de deployementzone vanaf het begin van de battle of mee zoals de 2iC en CC.
Attacker begint de battle.
Defender begint recce moves.
2 objectives bij de defender in de deployement en deze bevinden zich in op 40 cm van de rand van de deployement area van de defender en 60cm van elkaar.
De aanvaller kan winnen als hij tenminste 1 objective kan claimen voor het einde van beurt 6 ongeacht wat de defender aan platoons laat ontsnappen. De defender kan winnen als hij de helft van zijn platoons en een HQ model (1iC of 2iC) aan de groene pijl van tafel kan laten wandelen en 20 cm aan elke kant ervan voor het einde van beurt 12 en vanaf de eerste reserves opkomen. Afhankelijk van hoeveel platoons er van de defender van de tafel vluchten ten opzichte van niet kan de defender winnen.
Als het minder platoons zijn verliest de defender
Bij gelijk aantal is het een gelijkspel
En bij meer platoons wint de defender.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British
http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.
Conect'r Dice Count: lost count
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British
http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.
Conect'r Dice Count: lost count