Een early war tornooi te maastricht

queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: Een early war tornooi te maastricht

Post by queelocke » Tue May 13, 2014 9:12 am

als ik daar mee mag spelen dat zou geweldig zijn.

heb die lijst al is bekeken gehad maar vind dat niet altijd zo overzichtelijk als bladeren in een boek.
dice count 10
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: Een early war tornooi te maastricht

Post by JasperVR » Sat May 17, 2014 12:17 pm

Ik zou wel willen, maar ik heb dan 2e zit en geen idee wanneer/hoeveel herexamens (hopelijk niet te veel) ik ga hebben :)
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: Een early war tornooi te maastricht

Post by SCHPOEFT » Tue Jul 22, 2014 11:11 am

Hallo Stijn

nog altijd ok om mee naar Maastricht te gaan voor da EW tornooi op 30augustus?

hier de post op NLFOW forum met betaallink en emailadres voor legerlijst.
http://nlfow.nl/viewtopic.php?f=17&t=2108

Ook voor andere van de FOW'ers uit omgeving Aarschot ik ga sowieso en kan wel enkele mensen meenemen. Dus wie zin heeft schrijf je nog in en laat me iets weten.
begin eerste battle 10uur dus best daar zijn tegen half 10 en het is een uur rijden van Aarschot station. Dus half 9 vertrek Aarschot station of carpool Rotselaar 10 minuten vroeger.

groeten
Bart.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: Een early war tornooi te maastricht

Post by SCHPOEFT » Sat Aug 30, 2014 9:54 pm

Hallo fow'ers

Net terug van het early war tornooi in Maastricht.
Het was in de vlieg er uit winkel te doen en daar was net plaats voor 5 mooie met scenery gevulde tafels voor het tornooi.
Jeroen was een goeie organisator.
We rolden de missies zoals bij ons op tornooi
Eerste was encounter dan hold the line en dan counter attack.
Mijn lijst
Panzerschutzen kompanie
Hq met 2 hmg in halftrack
2 combat platoon met at rifle en rifle mg teams in halftrack
4 panzer 4 platoon
Recce platoon met 1 sdkfz 221 en 1 sdkfz 222
4 mortars 8cm gw34 met trucks
Stuka priority met schwerpunkt
1650 puntjes.
Encounter tegen guy, best painted van in aarschot, met een franse mechanised lijst. Hij had veel recce die hij direct naar voren smeet en me onder druk zette. Beurt per beurt haalden mijn panzer 4 en stuka wat tanks en recce van hem weg terwijl de infantry op het objective bleef zitten. Geen kans gehad om over te steken om objectives te claimen tot in beurt 7 maar dan was het bijna gedaan. Dus een draw in mijn voordeel wegens veel doodgeschoten platoons bij guy. 4-3

De tweede battle was tegen Tim een heel ervaren speler met een finse infantry lijst. Veel infantry veteran platoons en 2 tank platoons waarvan 1 in reserve en de andere in ambush wat mijn panzer 4 gaan bekopen. Ik ruk met alle panzerschutzen en recce op langs 1 kant richting het kortsbijzijnde objective. En mijn panzer gaan langs de andere kant. Na wat schieten op de dug in infantry zijn de pioneerplatoon wat uitgedund en klaar voor een charge van een panzerschutzen platoon. Ik verlies en moet terug maar heb zijn platoon uitgedund nog een charge later en ze zijn weg maar ook mijn panzerschutzen platoon. Ik verlies 2 panzers aan de ambush van zijn 5 tanks en win de volgende beurten het vuurgevecht ervan en schakel op het laatste nog zijn andere tanks uit. Ik verlies geen platoon maar heb het objective net niet en daarom een verlies maar wel maar 3-4. Was de best painted uiteindelijk.

Dan tegen de russen. Ik kan alles opzetten buiten mijn recce omdat ik ze uit de halftracks of trucks laat. Een motostrelkovy kompany met light tanks en 4 t35 landships. Een stuka die het de eerste beurt laat afweten zal me later zuur opbreken.
Hij gaat met 2 mega infantry platoons naar voren en ik kan alles erop schieten en mijn panzer 4 komen uit ambush en maken d misser van de stuka helemaal goed. 8 schoten 8 hits en 6 tanks stuk en 2 bailed. Een dreiging minder. De infantry op het rechtse objective krijgt dan een assault tegen van een hoop ruskies en moet achteruit dit komt nooit meer goed vanaf dan probeer ik enkel nog platoons te slopen en krijg 1 tank en 1 infantryplatoon gesloopt maar alles viel of stond bij enkele platoon moraal checks die na ingrijpen van de komissars wel lukten telkens en hierdoor was ik van het objective in beurt 7. Verlies met 3-4 van de uiteindelijk winnaar Fabian.

3 leuke tegenstanders en tactische battles. Zwaar bevochten maar zeer amicaal spelen.
Voor herhaling vatbaar.

Groeten
Bart.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
Post Reply