Zondag 4 oktober: 3e manche 40K
Zondag 4 oktober: 3e manche 40K
3e manche 40K
Highlander principe omdat dit precies wel in de smaak viel bij sommige.
4e manche zal dan wel een zeer open formaat zijn.
Highlander rules [THERE CAN ONLY BE 1]
Alle units worden 0-1 uniek (geen duplicate units dus, dit geld ook voor summoning)
Sommige units tellen als een andere unit en mogen dus niet beiden genomen worden. Bij twijfel vraag je het even of post je hier.
(Voorbeelden: Tigurius - Librarian, tank commander (Pask) - Leman Russ squadron, Eldrad - farseer, ... )
*Unit = datasheet = unit entree
1500P
Highlander FOC (1 codex)
HQ 1-2
Troops 1-6
Elites 0-3
Fast Attack 0-3
Heavy Support 0-3
LoW 0-1
Objective secured: troops
Ideal mission commander: Warlord MOET op de codex specifieke tabel rollen, met keuze om opnieuw te rollen.
Toegestaan: Forge World, alle datasheets die toevoegen aan je codex
Niet toegestaan: super heavies, gargantuans, fortifications, experimentele regels.
Scenario's
0-25 points/game - 15 painting points
Game 1 : "Purge" - Vanguard Strike deployment
Primary Objective: Kill points (0-14)
Scoring: 7 ± the difference in kill points (units < half strength/wounds/HP/... = 0.5, rounding down)
Secondary objective: the Relic (0-6)
Scoring: Controlling the relic = 6-0 / Nobody controlling the relic = 3-3
Game 2: "Spoils of War" - Hammer and Anvil deployment
Primary objective: 3 relics spread across the middle line (1 center, others 12" to either side) (0-14)
Scoring: 7 ± 4 for each relic
Secondary Objective: Kill points (0-6)
Scoring: 3 ± half of: the difference in kill points (units < half strength/wounds/HP/... = 0.5, rounding down)
Game 3: "Cleanse and Control" - Dawn of War deployment
Objective A: Kill points (0-10)
Scoring: 5 ± the difference in kill points (units < half strength/wounds/HP/... = 0.5, rounding down)
Objective B: 4 Objectives (0-10)
Scoring: 5 ± 2 for each objectives at the end of the game
[Starting with the player that deploys first, each players places 1 objective in the middle of their deployment zone with 6" wiggle room to either side. Then 1 objective 24" away from their own table edge]
Extra points (every scenario)
Slay the Warlord (2VP)
Line breaker (2VP)
First Blood (1VP) Obtainable by both players if the first kills happened in the same turn.
Special Rules (Ethereal, ...)
To start a game follow these steps:
1) Army lists.
2) Discuss the terrain.
3) Generate psychic powers.
4) Roll-off to choose table sides.
5) Roll-off to see who deploys first.
6) Roll for warlord traits.
7) Potential night fight roll.
8) Deployment - Infiltrators - Scout moves
9) Potential seize the initiative.
Wie komt?
Deelnemers (6-7)
Glenn
Nico
Pieter
Davy
Steven
Bart
Steve?
Highlander principe omdat dit precies wel in de smaak viel bij sommige.
4e manche zal dan wel een zeer open formaat zijn.
Highlander rules [THERE CAN ONLY BE 1]
Alle units worden 0-1 uniek (geen duplicate units dus, dit geld ook voor summoning)
Sommige units tellen als een andere unit en mogen dus niet beiden genomen worden. Bij twijfel vraag je het even of post je hier.
(Voorbeelden: Tigurius - Librarian, tank commander (Pask) - Leman Russ squadron, Eldrad - farseer, ... )
*Unit = datasheet = unit entree
1500P
Highlander FOC (1 codex)
HQ 1-2
Troops 1-6
Elites 0-3
Fast Attack 0-3
Heavy Support 0-3
LoW 0-1
Objective secured: troops
Ideal mission commander: Warlord MOET op de codex specifieke tabel rollen, met keuze om opnieuw te rollen.
Toegestaan: Forge World, alle datasheets die toevoegen aan je codex
Niet toegestaan: super heavies, gargantuans, fortifications, experimentele regels.
Scenario's
0-25 points/game - 15 painting points
Game 1 : "Purge" - Vanguard Strike deployment
Primary Objective: Kill points (0-14)
Scoring: 7 ± the difference in kill points (units < half strength/wounds/HP/... = 0.5, rounding down)
Secondary objective: the Relic (0-6)
Scoring: Controlling the relic = 6-0 / Nobody controlling the relic = 3-3
Game 2: "Spoils of War" - Hammer and Anvil deployment
Primary objective: 3 relics spread across the middle line (1 center, others 12" to either side) (0-14)
Scoring: 7 ± 4 for each relic
Secondary Objective: Kill points (0-6)
Scoring: 3 ± half of: the difference in kill points (units < half strength/wounds/HP/... = 0.5, rounding down)
Game 3: "Cleanse and Control" - Dawn of War deployment
Objective A: Kill points (0-10)
Scoring: 5 ± the difference in kill points (units < half strength/wounds/HP/... = 0.5, rounding down)
Objective B: 4 Objectives (0-10)
Scoring: 5 ± 2 for each objectives at the end of the game
[Starting with the player that deploys first, each players places 1 objective in the middle of their deployment zone with 6" wiggle room to either side. Then 1 objective 24" away from their own table edge]
Extra points (every scenario)
Slay the Warlord (2VP)
Line breaker (2VP)
First Blood (1VP) Obtainable by both players if the first kills happened in the same turn.
Special Rules (Ethereal, ...)
To start a game follow these steps:
1) Army lists.
2) Discuss the terrain.
3) Generate psychic powers.
4) Roll-off to choose table sides.
5) Roll-off to see who deploys first.
6) Roll for warlord traits.
7) Potential night fight roll.
8) Deployment - Infiltrators - Scout moves
9) Potential seize the initiative.
Wie komt?
Deelnemers (6-7)
Glenn
Nico
Pieter
Davy
Steven
Bart
Steve?
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
-
- Corsair
- Posts: 166
- Joined: Sun Dec 01, 2013 6:42 pm
Re: Zondag 4 oktober: 3e manche 40K
put me in the game coach
40k :dark eldar
fantasy: dark elves
more coming soon
fantasy: dark elves
more coming soon
-
- Banshee
- Posts: 53
- Joined: Sun Aug 05, 2012 11:20 pm
Re: Zondag 4 oktober: 3e manche 40K
Ik kom ook
Re: Zondag 4 oktober: 3e manche 40K
moet je even toelichten. dat highlander principe.
Re: Zondag 4 oktober: 3e manche 40K
Update regels, scenario's volgen nog.
Zo duidelijker Bart?
Zo duidelijker Bart?
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Re: Zondag 4 oktober: 3e manche 40K
niet helemaal misschien. dus ik kan voor marines maar 1 groep marines nemen en 1 groep scouts en dat is dat dan. andere shenanigans even achterwegegelaten door andere units troeps te maken.
bedoel je dat?
bedoel je dat?
Re: Zondag 4 oktober: 3e manche 40K
sternguard is ook nog apart geloof ik ...
Ik kom ook in ieder geval!
Ik kom ook in ieder geval!
Re: Zondag 4 oktober: 3e manche 40K
Maak gewoon een lijst in de gedachte van Highlander als je komt.
Denk aan de oude Death Company van de Blood Angels, daar mocht er ook maar 1 van in je leger zitten.
Zo worden nu ook alle units 0-1 unique. Ge hebt dus nog keuze uit al de andere datasheets: sternguard, devastators, ...
Denk aan de oude Death Company van de Blood Angels, daar mocht er ook maar 1 van in je leger zitten.
Zo worden nu ook alle units 0-1 unique. Ge hebt dus nog keuze uit al de andere datasheets: sternguard, devastators, ...
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Re: Zondag 4 oktober: 3e manche 40K
Steve weet het nog niet zeker of hij het gaat halen voor morgen.
Jij komt Bart? Want het is niet echt duidelijk. Is het formaat Highlander duidelijk nu?
Scenario's staan er nu ook bij. Excuses dat het weer zo laat is, weer vrij druk en ben nu ook ziekjes
Ben voor de 4e manche al bezig, dus deze zal normaal wel goed op voorhand te bezien zijn
Jij komt Bart? Want het is niet echt duidelijk. Is het formaat Highlander duidelijk nu?
Scenario's staan er nu ook bij. Excuses dat het weer zo laat is, weer vrij druk en ben nu ook ziekjes

Ben voor de 4e manche al bezig, dus deze zal normaal wel goed op voorhand te bezien zijn

Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria