Page 3 of 6

Re: Twee manche fantasy 1/6/2014

Posted: Tue May 13, 2014 1:10 pm
by Count Zer0
Normaal lukt het op 1 juni en op 29 juni voor mij.

Re: Twee manche fantasy 1/6/2014

Posted: Tue May 13, 2014 8:16 pm
by queelocke
dus de kalender blijft zoals hij is?

wie heeft er exaam? Jasper en Alex

Re: Twee manche fantasy 1/6/2014

Posted: Tue May 13, 2014 9:42 pm
by Aenarion
Denk het dan best op 1 juni te laten doorgaan,
vind het zelf jammer dat ik er niet bij ben !

in de zomer is het moeilijker om veel mensen te laten spelen,
8 a 9 mensen is een redelijk aantal.

steven jij zet alles ineen dan ?

Re: Twee manche fantasy 1/6/2014

Posted: Tue May 13, 2014 9:44 pm
by Aenarion
Jakke speel jij niet mee ?

Re: Twee manche fantasy 1/6/2014

Posted: Wed May 14, 2014 8:17 am
by mannfred
Aenarion wrote:steven jij zet alles ineen dan ?
Yes Sir, will do Sir ! :D

Re: Twee manche fantasy 1/6/2014

Posted: Wed May 14, 2014 9:02 am
by queelocke
we proberen zo snel mogelijk de kalender in te vullen en het gaat nooit voor iedereen goed zijn.

Re: Twee manche fantasy 1/6/2014

Posted: Wed May 14, 2014 12:24 pm
by Jakke
ik kan pas toezeggen als ik iets te horen heb gekregen van elle staat ;) de hoorzitting gisteren is verplaatst omdat er een paar mensen in hun broek hadden gescheten naar wat ik zo hoor en nu weten ze niet goed wat aanvangen daar met iemand dat zen gedacht zegt

Re: Twee manche fantasy 1/6/2014

Posted: Thu May 15, 2014 9:48 am
by PieterVW
Ik kan er 1/6 ook niet bijzijn.


Groeten,
Pieter

Re: Twee manche fantasy 1/6/2014

Posted: Thu May 15, 2014 10:35 am
by Jakke
ik ben er normaal gezien wel bij :mrgreen:

Re: Twee manche fantasy 1/6/2014

Posted: Tue May 20, 2014 3:32 pm
by mannfred
Scenario 1 : Treasure Hunting

Legends of great treasures from ancient battles draw many treasure hunters to the Badlands in search of great wealth.
But to find some, you have to dig some !

Deployment : Battle line (pg144)

Special rule :
Every core unit with entry "infantry" or "monstrous infantry" can do one digging attempt per own turn.
To be able to dig, at least one model of the unit stayed "unoccupied" = did not rally, move, charge, shoot, cast magic or fight in close combat that turn
Hint : a unit in close combat where at least one model did not take part in the actual close combat, can make a dig attempt (if it didn't charge that turn)
(example : a unit of swordsmen in frontal combat with at the end 5x4 models left, has 10 models not participating in the battle)
The digging attempt is therefor taken at the end of one's own turn.
A digging attempt = throw 2D6. If you score a double of any number, the unit dug up treasure worth 50 victory points.
These treasure points cannot be taken away or taken over.

Victory conditions :
As normal, plus 50 points per dug up treasure

Scenario 2 : Loot and Pillage

See warhammer rulesbook page 392 with the following additions / modifications :

The Inn and the Cart start both on the central table line, both 6" away from the centre. The player who wins the roll-off for deployment decides if the cart is on his right or left of the centre.

Victory conditions :
The normal calculation is done, then the points are halved.
Both the Inn and the Cart are worth 555 points
If the delivery cart moves over the table edge, it is lost and does not return

(tweede scenario special gekozen voor Petrod omdat hij zo "reclameerde" over scenario 1 ... :twisted: