4de manche fantasy 7/12

User avatar
Aenarion
Hellbrute
Posts: 199
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:13 pm

4de manche fantasy 7/12

Post by Aenarion » Tue Nov 04, 2014 12:22 am

Heren,

Op zondag 7/12/2014 gaat de laatste manche fantasy van start,
en voor de eerste keer in het nieuwe clubhuis !

Daarom eens te spelen met laag puntenaantal, 1200 punten,
wegens nieuwe locatie en andere tafels dus.

Ga proberen voor 3 battles te gaan die dag, als het niet lukt 2.
Ik wil eerst eens zien dat de nieuwe locatie veel spelers aankan,
en hoop op een talrijke opkomst.

Dus 1200 punten niets speciaals !

tips mogen altijd voorgesteld worden !

In een onderstaande post zet ik een tussenklassement op,
ik kan nu al wel zeggen dat de laatste manche nog zeer bepalend kan zijn :D

10.00 iedereen op post !
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: 4de manche fantasy 7/12

Post by MaartenV » Tue Nov 04, 2014 12:23 am

Ik zal er bij zijn
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
User avatar
Aenarion
Hellbrute
Posts: 199
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:13 pm

Re: 4de manche fantasy 7/12

Post by Aenarion » Tue Nov 04, 2014 12:58 am

Heb een klassement aangemaakt voor alle spelers,
vele spelers maken kans om hoog te komen en zelfs eerst te zijn.
Een hoog aantal spelers die dag, kan veel mogelijk maken !!

Het feit dat er nog zoveel spelers kans maken op de titel heeft te maken met:
1) slechts 2 manches nodig om een prijs te winnen, dit is dit jaar aangepast !
2) Er was weinig volk op de tweede manche, daardoor krijgen de niet spelende spelers die dag een punt meer dan de laatste plaats,
in dit geval 6 punten, en 6 punten is een goed resultaat.


Pieter 1+6+2 = 9
Steven 4+2+11=17
Marnix 3+4+10=17
Ortwin 14+1+3=18
Peter 9+6+4=19
Maarten V=8+6+5=19
Gert 2+6+12=20
Sam 14+6+1=21
Bram 6+6+9=21
Alex 5+6+12=23
Jakke 11+6+6
Davy 7+5+12=24
Jef 10+3+12=25
Maarten P 13+6+7=26
Bart 14+6+8=28
Stijn 12+6+12=30

1e mache 12 spelers dus 13p voor de afwezigen
2e manche 5 spelers dus 6p voor de afwezigen
3e manche 11 spelers dus 12 voor de afwezigen
voor het totaal worden de beste 3 geteld, om mee te ranken op het einde moeten er wel 2 gespeeld zijn


LET OP ! : er zijn spelers die in het midden staan, maar die zelfs kans maken op de titel, omdat ze maar 1 manche hebben gespeeld en deze gewonnen hebben. Als ze de laatste winnen kan het nog.

Conclusie : het eindklassement is van belang en kan zelfs sterk verschillen dat deze , omdat er wordt gekeken op de scores van de beste 3 manches
User avatar
Alex
Corsair
Posts: 166
Joined: Sun Aug 05, 2012 1:36 am

Re: 4de manche fantasy 7/12

Post by Alex » Tue Nov 04, 2014 1:23 pm

Ik kan niet, zit in Parijs dat weekend
Dice Count: 23
MarnixDillen
Warrior
Posts: 25
Joined: Wed Jan 01, 2014 8:21 pm

Re: 4de manche fantasy 7/12

Post by MarnixDillen » Tue Nov 04, 2014 4:47 pm

Ik zal er zijn!
User avatar
Aenarion
Hellbrute
Posts: 199
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:13 pm

Re: 4de manche fantasy 7/12

Post by Aenarion » Wed Nov 05, 2014 8:22 pm

Door de komst Nagash zijn er belangrijke wijzigingen in de algemene regels.
Toernooien volgen ook meestal deze veranderingen, zijn dat eigenlijk verplicht !
zo voer ik deze door op de 4 de manche,

kort gezegd het is voor elk leger toegelaten 50% lords en 50 % heroes te spelen,
eigenlijk waren we goed juist de manche ervoor :D ,
de regels voor core/special en rare blijven hetzelfde.

Een ander punt is dat elke wizard toegang heeft tot de lore of undead,
deze voer ik ook door op deze manche,
dus je kan een wizard in je leger zetten die deze lore kan kiezen.
Sommige wizards die gebonden zijn aan een specifieke lore, een dragon mage of firebelly (andere voorbeelden ken ik niet) hebben geen toegang,
maar bijvoorbeeld een ork sjamaan die eigenlijk enkel de big whaaa kent, mag wel de lore of undead nemen, omdat hij daarvoor maar 1 lore kent, nu dus 2.
Wizards zoals een slann of loremaster van high elves kunnen toegang krijgen tot de lore of undead, nu spreken we niet meer van 8 lores maar van 9 !
De spreuken van deze lore kunnen vooral undead units toveren,
Mijn persoonlijke menig is, wie deze lore gebruikt moet wel de gepaste modellen ervoor hebben.

lees de errata na :

http://www.blacklibrary.com/Downloads/P ... OKv1.9.pdf

De spreuken van Lore of undead heb ik nog niet teruggevonden op internet,
ik heb de boek en wil deze spreuken wel overnemen,
tenzij iemand een link vind

Een kleine verandering in legerbouw en het idee dat iedereen undead units kan toveren :mrgreen: ,
ik kan er me wel in vinden.

Special karakters laat ik deze manche niet toe,
maar als het aan mij ligt laat ik ze meer toe op volgende manches en misschien ook op conflict,
ze hebben te lang onder het stof gezeten en worden in verschillende toernooien wel toegelaten
User avatar
Ortwin
Halbardier
Posts: 141
Joined: Mon May 19, 2014 4:46 pm

Re: 4de manche fantasy 7/12

Post by Ortwin » Wed Nov 05, 2014 9:00 pm

Ik kan niet, moet werken...
PieterVW
Club champ fantasy
Posts: 30
Joined: Tue Apr 30, 2013 11:37 am

Re: 4de manche fantasy 7/12

Post by PieterVW » Fri Nov 07, 2014 6:56 pm

Ik zal er zijn! Ahja
Jakke
Chapter Master
Posts: 584
Joined: Wed Aug 08, 2012 1:52 pm

Re: 4de manche fantasy 7/12

Post by Jakke » Wed Nov 19, 2014 3:28 pm

50% heroes en lords, ? nice de nieuwe endtime over de elves ziet er interessant uit ook :p
GrandMaster of the Sanguine Angels Blood Angels Succesor Chapter
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: 4de manche fantasy 7/12

Post by MaartenV » Sat Nov 22, 2014 7:59 pm

3x battle line of scenario's?
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
Post Reply