4de manche fantasy 7/12
4de manche fantasy 7/12
Heren,
Op zondag 7/12/2014 gaat de laatste manche fantasy van start,
en voor de eerste keer in het nieuwe clubhuis !
Daarom eens te spelen met laag puntenaantal, 1200 punten,
wegens nieuwe locatie en andere tafels dus.
Ga proberen voor 3 battles te gaan die dag, als het niet lukt 2.
Ik wil eerst eens zien dat de nieuwe locatie veel spelers aankan,
en hoop op een talrijke opkomst.
Dus 1200 punten niets speciaals !
tips mogen altijd voorgesteld worden !
In een onderstaande post zet ik een tussenklassement op,
ik kan nu al wel zeggen dat de laatste manche nog zeer bepalend kan zijn
10.00 iedereen op post !
Op zondag 7/12/2014 gaat de laatste manche fantasy van start,
en voor de eerste keer in het nieuwe clubhuis !
Daarom eens te spelen met laag puntenaantal, 1200 punten,
wegens nieuwe locatie en andere tafels dus.
Ga proberen voor 3 battles te gaan die dag, als het niet lukt 2.
Ik wil eerst eens zien dat de nieuwe locatie veel spelers aankan,
en hoop op een talrijke opkomst.
Dus 1200 punten niets speciaals !
tips mogen altijd voorgesteld worden !
In een onderstaande post zet ik een tussenklassement op,
ik kan nu al wel zeggen dat de laatste manche nog zeer bepalend kan zijn
10.00 iedereen op post !
Re: 4de manche fantasy 7/12
Ik zal er bij zijn
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
Re: 4de manche fantasy 7/12
Heb een klassement aangemaakt voor alle spelers,
vele spelers maken kans om hoog te komen en zelfs eerst te zijn.
Een hoog aantal spelers die dag, kan veel mogelijk maken !!
Het feit dat er nog zoveel spelers kans maken op de titel heeft te maken met:
1) slechts 2 manches nodig om een prijs te winnen, dit is dit jaar aangepast !
2) Er was weinig volk op de tweede manche, daardoor krijgen de niet spelende spelers die dag een punt meer dan de laatste plaats,
in dit geval 6 punten, en 6 punten is een goed resultaat.
Pieter 1+6+2 = 9
Steven 4+2+11=17
Marnix 3+4+10=17
Ortwin 14+1+3=18
Peter 9+6+4=19
Maarten V=8+6+5=19
Gert 2+6+12=20
Sam 14+6+1=21
Bram 6+6+9=21
Alex 5+6+12=23
Jakke 11+6+6
Davy 7+5+12=24
Jef 10+3+12=25
Maarten P 13+6+7=26
Bart 14+6+8=28
Stijn 12+6+12=30
1e mache 12 spelers dus 13p voor de afwezigen
2e manche 5 spelers dus 6p voor de afwezigen
3e manche 11 spelers dus 12 voor de afwezigen
voor het totaal worden de beste 3 geteld, om mee te ranken op het einde moeten er wel 2 gespeeld zijn
LET OP ! : er zijn spelers die in het midden staan, maar die zelfs kans maken op de titel, omdat ze maar 1 manche hebben gespeeld en deze gewonnen hebben. Als ze de laatste winnen kan het nog.
Conclusie : het eindklassement is van belang en kan zelfs sterk verschillen dat deze , omdat er wordt gekeken op de scores van de beste 3 manches
vele spelers maken kans om hoog te komen en zelfs eerst te zijn.
Een hoog aantal spelers die dag, kan veel mogelijk maken !!
Het feit dat er nog zoveel spelers kans maken op de titel heeft te maken met:
1) slechts 2 manches nodig om een prijs te winnen, dit is dit jaar aangepast !
2) Er was weinig volk op de tweede manche, daardoor krijgen de niet spelende spelers die dag een punt meer dan de laatste plaats,
in dit geval 6 punten, en 6 punten is een goed resultaat.
Pieter 1+6+2 = 9
Steven 4+2+11=17
Marnix 3+4+10=17
Ortwin 14+1+3=18
Peter 9+6+4=19
Maarten V=8+6+5=19
Gert 2+6+12=20
Sam 14+6+1=21
Bram 6+6+9=21
Alex 5+6+12=23
Jakke 11+6+6
Davy 7+5+12=24
Jef 10+3+12=25
Maarten P 13+6+7=26
Bart 14+6+8=28
Stijn 12+6+12=30
1e mache 12 spelers dus 13p voor de afwezigen
2e manche 5 spelers dus 6p voor de afwezigen
3e manche 11 spelers dus 12 voor de afwezigen
voor het totaal worden de beste 3 geteld, om mee te ranken op het einde moeten er wel 2 gespeeld zijn
LET OP ! : er zijn spelers die in het midden staan, maar die zelfs kans maken op de titel, omdat ze maar 1 manche hebben gespeeld en deze gewonnen hebben. Als ze de laatste winnen kan het nog.
Conclusie : het eindklassement is van belang en kan zelfs sterk verschillen dat deze , omdat er wordt gekeken op de scores van de beste 3 manches
-
- Warrior
- Posts: 25
- Joined: Wed Jan 01, 2014 8:21 pm
Re: 4de manche fantasy 7/12
Ik zal er zijn!
Re: 4de manche fantasy 7/12
Door de komst Nagash zijn er belangrijke wijzigingen in de algemene regels.
Toernooien volgen ook meestal deze veranderingen, zijn dat eigenlijk verplicht !
zo voer ik deze door op de 4 de manche,
kort gezegd het is voor elk leger toegelaten 50% lords en 50 % heroes te spelen,
eigenlijk waren we goed juist de manche ervoor ,
de regels voor core/special en rare blijven hetzelfde.
Een ander punt is dat elke wizard toegang heeft tot de lore of undead,
deze voer ik ook door op deze manche,
dus je kan een wizard in je leger zetten die deze lore kan kiezen.
Sommige wizards die gebonden zijn aan een specifieke lore, een dragon mage of firebelly (andere voorbeelden ken ik niet) hebben geen toegang,
maar bijvoorbeeld een ork sjamaan die eigenlijk enkel de big whaaa kent, mag wel de lore of undead nemen, omdat hij daarvoor maar 1 lore kent, nu dus 2.
Wizards zoals een slann of loremaster van high elves kunnen toegang krijgen tot de lore of undead, nu spreken we niet meer van 8 lores maar van 9 !
De spreuken van deze lore kunnen vooral undead units toveren,
Mijn persoonlijke menig is, wie deze lore gebruikt moet wel de gepaste modellen ervoor hebben.
lees de errata na :
http://www.blacklibrary.com/Downloads/P ... OKv1.9.pdf
De spreuken van Lore of undead heb ik nog niet teruggevonden op internet,
ik heb de boek en wil deze spreuken wel overnemen,
tenzij iemand een link vind
Een kleine verandering in legerbouw en het idee dat iedereen undead units kan toveren ,
ik kan er me wel in vinden.
Special karakters laat ik deze manche niet toe,
maar als het aan mij ligt laat ik ze meer toe op volgende manches en misschien ook op conflict,
ze hebben te lang onder het stof gezeten en worden in verschillende toernooien wel toegelaten
Toernooien volgen ook meestal deze veranderingen, zijn dat eigenlijk verplicht !
zo voer ik deze door op de 4 de manche,
kort gezegd het is voor elk leger toegelaten 50% lords en 50 % heroes te spelen,
eigenlijk waren we goed juist de manche ervoor ,
de regels voor core/special en rare blijven hetzelfde.
Een ander punt is dat elke wizard toegang heeft tot de lore of undead,
deze voer ik ook door op deze manche,
dus je kan een wizard in je leger zetten die deze lore kan kiezen.
Sommige wizards die gebonden zijn aan een specifieke lore, een dragon mage of firebelly (andere voorbeelden ken ik niet) hebben geen toegang,
maar bijvoorbeeld een ork sjamaan die eigenlijk enkel de big whaaa kent, mag wel de lore of undead nemen, omdat hij daarvoor maar 1 lore kent, nu dus 2.
Wizards zoals een slann of loremaster van high elves kunnen toegang krijgen tot de lore of undead, nu spreken we niet meer van 8 lores maar van 9 !
De spreuken van deze lore kunnen vooral undead units toveren,
Mijn persoonlijke menig is, wie deze lore gebruikt moet wel de gepaste modellen ervoor hebben.
lees de errata na :
http://www.blacklibrary.com/Downloads/P ... OKv1.9.pdf
De spreuken van Lore of undead heb ik nog niet teruggevonden op internet,
ik heb de boek en wil deze spreuken wel overnemen,
tenzij iemand een link vind
Een kleine verandering in legerbouw en het idee dat iedereen undead units kan toveren ,
ik kan er me wel in vinden.
Special karakters laat ik deze manche niet toe,
maar als het aan mij ligt laat ik ze meer toe op volgende manches en misschien ook op conflict,
ze hebben te lang onder het stof gezeten en worden in verschillende toernooien wel toegelaten
Re: 4de manche fantasy 7/12
Ik kan niet, moet werken...
Re: 4de manche fantasy 7/12
Ik zal er zijn! Ahja
Re: 4de manche fantasy 7/12
50% heroes en lords, ? nice de nieuwe endtime over de elves ziet er interessant uit ook :p
GrandMaster of the Sanguine Angels Blood Angels Succesor Chapter
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Re: 4de manche fantasy 7/12
3x battle line of scenario's?
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice