Oei. Ik wilde eigenlijk niet zeggen dat je die legers als beginner niet mag/kan spelen. Maar wil gewoon meegeven dat je een leger altijd moet spelen zoals het bedoeld is. En bij wood elves en tomb kings wil dat zeggen een combinatie op afstand wat verzwakken om vervolgens in close combat proberen de vijand te breken en in te halen. Ik vind dat persoonlijk heel leuk om zo te spelen (speel fantasy dark elves en 40k eldar) en dark elves was ineens ook mijn eerste leger in 1999.
een algemeen overzichtje (zoals ik het zie). De zuivere speelstijlen zijn iets makkelijker omdat je niet moet schakelen tussen verschillende modi en je je dus ook niet kan vergissen.
zuivere speelstijlen:
grinden van vijand door attrition: vampire counts, lizardmen
mega charges: brettonia
schietkraam: dwergen, empire
combinaties:
schieten (eerst schieten)/charges (nadien afmaken): dark elves, high elves
schieten (eerst schieten)/attrition: wood elves (uitdunnen en met goedkope units tijd winnen), tomb kings (eerst schieten nadien in cc grinden)
charges/grinden (meestal niet op charge breken maar in prolonged combat uitdunnen): deamons of chaos, beastmen, chaos warriors
Echt gewoon kiezen wat je van verhaal lijn het leukst vind. Daarom altijd eerst army book kopen en eens lezen. Pas nadien de figuurtjes beginnen te kopen. En als je tussen twee legers twijfelt eerst allebei de boeken eens lezen om te vergelijken. Je kan ook altijd eerst eens een spelletje met iemand anders zijn leger spelen om de feeling te testen.