zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernooi m

Jakke
Chapter Master
Posts: 584
Joined: Wed Aug 08, 2012 1:52 pm

zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernooi m

Post by Jakke » Tue Jan 21, 2014 1:46 pm

de 1ste manche van het jaar, wie verstoot Glenn van zijn troon?
1850 pts, scenario's van conflict
2 games
GrandMaster of the Sanguine Angels Blood Angels Succesor Chapter
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Wundy
Gandalf
Posts: 106
Joined: Wed Oct 02, 2013 11:22 am

Re: zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernoo

Post by Wundy » Tue Jan 21, 2014 4:14 pm

Zijt maar zeker dat hem er voor gaat mogen werken! I'm in :D
Painting punten goed laten doortellen misschien?
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernoo

Post by Glenn » Tue Jan 21, 2014 4:25 pm

Ik zal er zijn ter verdediging :D

Painting is altijd apart geweest op clubtornooien bij mijn weten toch ^^
Clubkampioen gaat enkel om de scenario's.
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernoo

Post by MaartenV » Thu Jan 23, 2014 12:41 am

Ik doe ook mee

Ik ben voor painting points, dan schiet de Glenn misschien eens in actie en kan hij ook externe toernooien winnen :D
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
Jakke
Chapter Master
Posts: 584
Joined: Wed Aug 08, 2012 1:52 pm

Re: zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernoo

Post by Jakke » Thu Jan 23, 2014 1:13 am

pas op er zijn al drie mensen met een gepaint leger dit jaar sidder en beef, of Glenn 5 punten extra geven (hij gaat ze hopelijk nodig hebben), als hij zen leger gepaint heeft tegen het eind vant jaar :mrgreen:
GrandMaster of the Sanguine Angels Blood Angels Succesor Chapter
Archon of the Götterdämmerung Traitor Guard Regiment
ArchMage of the Pointy Ears High Elves army
Coach of the Short Jokes dwarf bloodbowl team
Grand Vizier of mutatawwi'a
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernoo

Post by Glenn » Thu Jan 23, 2014 6:33 pm

Als de meerderheid voor paintingpunten is kunnen we deze altijd toepassen.
Yeuy democratie!! :( :D

Mijn voorstel: angepast voor 2 scenario's dan (7 punten totaal ipv 10)
For painting you get judged on: amount of army painted (0-4), army based (0-1), army being completely WYSIWYG (0-1), squad markings (0-1).
[extra detail, extra detail on base en conversions weg gelaten.]

Of iemand een ander idee?

Grtz.


Mij alleen 5 extra punten geven zou een beetje oneerlijk zijn he ^^
Ook al is het zeer onwaarschijnlijk dat mijn leger helemaal gepaint is. :p
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernoo

Post by queelocke » Fri Jan 24, 2014 1:48 pm

leuk systeem maar vind dat je mensen die iets meer moeite doen zeker moeten beloond worden.

met dit systeem maakt het niet uit dat je gewoon een rode spuitbus hebt gebruikt en wat zand op het baseke gesmeten hebt.
want dan krijg je evenveel punten als iemand die 6 uur bezig is met 1 figuurke.
dus 1 puntje extra of de wysiwyg weglaten. denk dat iedereen wel ongeveer bij heeft wat het moet voorstellen. Lang geleden dat ik nog bloempotten en papierkes op tafel heb zien staan

of dobbelstenen dat eigenlijk figuren moesten zijn :shock:
dice count 10
Wundy
Gandalf
Posts: 106
Joined: Wed Oct 02, 2013 11:22 am

Re: zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernoo

Post by Wundy » Mon Jan 27, 2014 3:03 pm

Team Belgium had een tof painting systeem.
Zoals hier, punten voor volledig gepaint, conversion, squad markings etc en dan waren er bijkomende punten voor het painting effecten.Bv Washes, lenzen, NMM, highlights, 2de laag highlights, shadows etc.

Een idee misschien?
queelocke
Painting master
Posts: 885
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:24 pm

Re: zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernoo

Post by queelocke » Mon Jan 27, 2014 3:33 pm

we zijn bezig met een systeem op 10 punten waar je 6a 7 punten krijgt als alles in orde is.
Dus ventje een paar kleuren en een voetje met flock. je kan dan nog extra puntjes krijgen voor iets extra met baseke, beetje beter dan verf gesmeerd en conversies.

als je puur naar techniek gaat kijken is moeilijk te beoordelen, is een beetje persoonlijke smaak.
bv nmm vind ik een hele moeilijke iemand daar punten op geven tegen een andere speler die super goed is in true metal.
washen in ne pot fap steken is ook washen

we willen het gewoon simpel houden, is het voorzien van kleur, ja? voila 1 punt, zit er ergens een headswap in jupla puntje extra.
het zou een systeem moeten zijn dat je al op voorhand weet hoeveel je scoort ongeacht smaak van iemand anders.
dice count 10
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: zondag 16 februari: speeldag + 1e manche 40K clubtoernoo

Post by Glenn » Tue Feb 11, 2014 4:33 pm

Waar zit de rest? Zijn op de moment met zen vieren als ik het goed heb.
Jakke, Maarten, Steven en mijzelf? Nico weet nog altijd niet of hij kan.


Even ter informatie nog voor

Army Composition:
• We use the Warhammer 40,000 6th Edition rulebook.
• You can spend up to 1850 points using one Force Organisation Chart.
• Special Characters are allowed.
• Fortifications are allowed.
• Allies are allowed with the exception that Special Characters are not allowed in your allied detachment.
• Forgeworld models approved for 40K are allowed.
We allow them so everyone can use their cool models. We don't want this to result in a negative playing experience though.
We reserve the right to penalize players on the spot in any manner we deem fitting in case this happens.
A tournament should be fun for both you and your opponent at ALL times.

• You can bring a maximum of three flying models.
• The WYSIWYG rule is in place for as far as it is possible.

• All codex supplements are allowed(*):
Clan Raukaan, Sentinels of Terra, Black Legion, Farsight Enclaves, Iyanden

•Death from the skies supplement (models only)

•White Dwarf, Escalation, Stronghold Assault, dataslates and (*)Codex Inquisition are not allowed.

Fortifications House rule:
Bastion: if an option is taken that option will be placed in the centre on top of the bastion.
Aegis defence line: if an option is taken that option will be placed in base contact with another aegis defence line piece.
Forge world "fortifications, defence lines, etc" will be placed within 3" of each other in addition to their normal restrictions.


De fortification house rule zit momenteel ook in de Conflict regelset.
Ik had graag de meningen hierover gehad. Ook over dataslates had ik het nog eens graag gehad.

Grtz.
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
Post Reply