blitz 2

El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

blitz 2

Post by El muerto » Sun Nov 02, 2014 1:55 pm

De scenarios zijn gepost op WGM forum. 2 nieuw scenarios en dust up beetje aangepast. Kben enorm gelukkig dat er enkel reinforcements zijn die zowizo opkomen turn 2 :) Ben dan weer iets minder blij met seize the flank waar ge geen move at the double moogt doen, maar ksnap de logica wel, aleen moetek men plannen wat herzien nu :/

Allemaal brainstormen en lijstje doorsturen!!!
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: blitz 2

Post by JasperVR » Sun Nov 02, 2014 7:28 pm

We moeten in de club ook is nekeer naar die I95 gamers missies precies.
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: blitz 2

Post by MaartenV » Tue Nov 04, 2014 12:23 am

Ik ga ook mee dus Manuel uwe taxi is geregeld

als ik tegen u uit kom moet ge me wel laten winnen :)
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
MaartenV
Voorzitter
Posts: 934
Joined: Sun Aug 05, 2012 10:14 pm

Re: blitz 2

Post by MaartenV » Tue Nov 04, 2014 12:26 am

Hoeveel platoons pakken jullie mee op 1500p?

Ik twijfel tussen 4 of 6


4 zorgt er voor dat de platoons minder snel moeten testen maar als de helft in reserve moet, staat er maar weinig op tafel
6 geeft meer variatie maar ik ben bang dat de pelotons sneller moeten testen en zo de hele company...
Conect'R Team Aarschot - Where friends meet to wage little wars with dice
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: blitz 2

Post by El muerto » Tue Nov 04, 2014 12:51 am

MaartenV wrote:Ik ga ook mee dus Manuel uwe taxi is geregeld

als ik tegen u uit kom moet ge me wel laten winnen :)
Super:)
El muerto
Chapter Master
Posts: 529
Joined: Tue May 14, 2013 9:47 pm

Re: blitz 2

Post by El muerto » Tue Nov 04, 2014 12:54 am

MaartenV wrote:Hoeveel platoons pakken jullie mee op 1500p?

Ik twijfel tussen 4 of 6


4 zorgt er voor dat de platoons minder snel moeten testen maar als de helft in reserve moet, staat er maar weinig op tafel
6 geeft meer variatie maar ik ben bang dat de pelotons sneller moeten testen en zo de hele company...
Ni vergeten dat op beurt 2 zowizo alles op komt dat in reserve staat, dus zo erg is het niet dat ge maar 4 hebt. Hangt ook van wat ge hebt, ik was van plan kintoger en 4 tigers mee te pakken, dan had ik ook 4 platoons, maar das al een uitdaging om neer te halen:) kheb het ni gedaan omdat die te langzaam zijn voor 1 scenario, speed is of the essence! The red ones go faster!!!
User avatar
Glenn
Club champ 40k
Posts: 531
Joined: Sun Aug 05, 2012 5:40 pm

Re: blitz 2

Post by Glenn » Tue Nov 04, 2014 1:16 am

El muerto wrote:The red ones go faster!!!
Zijn er ondertussen Orks opgedoken in FoW? :p
Glenn
Warhammer 40K: Space Marines & Imperial Knights
MESBG: Rivendell, Isengard, Mordor & Moria
User avatar
SCHPOEFT
Baron Bartholomew de Rotselaer
Posts: 613
Joined: Sun Aug 05, 2012 6:38 pm

Re: blitz 2

Post by SCHPOEFT » Tue Nov 04, 2014 8:36 am

Hey Maarten

4 of 6 platoons ja een dilemma.
Je kan best, zo bekijk ik het meestal, de helft van de platoons voor 3/4 of zelfs meer van de punten meenemen. De reserves zijn handige snelle platoons.
Ik heb 2 lijsten waar ik nog tussen twijfel. Beide zijn 6 platoons en ik zet telkens zekers 2/3 tot een 3/4 van de punten op met de helft van de platoons.
Ja zo 2 platoons van 5 shermans met 76mm kanonnen en dan snel spul en wa arti dat is wel stoer en als je dan alle .50cal FP haalt dan is infatry helemaal niet veilig of zelfs halftracks.
Ook de mobiele missies is wel handig met uw stabalizers.
Een 2ic is handig want die neemt de company morale test over van de 1iC als deze sneuvelt.
Denk ook is wat je tegen King Tigers gaat doen. Smoken, met een vlieger erop. Wat met front 15 en AT16 en 1meter ver is dat wel een gevaarlijk katje om zonder handschoentjes aan te pakken. Want ik vermoed dat de helft van de duitsers er minstens ene bij gaat hebben en sommige zelfs 3 of 4 wel trained maar als je niet door den armour geraakt dan mag je nog zoveel raken. Daarvoor heb ik crocodiles bij als er een stormram nodig is en USA kan kiezen uit JUMBO's.

en de BIG RED ONE ging snel vooruit.
groeten
Bart.
Baron Bartholomew's Bretonnians Flying Circus
Bloodbowl: Skavenblight's Thi Bleck Retz, AC MOUSSILON.
WWII 15mm: Canadians, Germans, Soviets.
WWII 6mm: Canadians.
Saga:
Chosen men: British

http://bartholomew-historical.weebly.com/
Now with video blog.

Conect'r Dice Count: lost count
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: blitz 2

Post by JasperVR » Wed Nov 05, 2014 11:40 am

Maarten, toevallig nog extra plaats naast El Muerto voor mij, alstublieft :D ?
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
User avatar
JasperVR
Chapter Master
Posts: 545
Joined: Fri Aug 10, 2012 12:18 pm

Re: blitz 2

Post by JasperVR » Wed Nov 05, 2014 12:00 pm

Lezen de mannen van Leuven ons forum niet toevallig? :P

En 4 of 6 platoons, tsja. Hier is er natuurlijk de luxe dat alles opkomt in 2e beurt. Maar doorgaans kan je je lijst dan ook zo maken dat je altijd sterke dingen hebt opstaan ook al heb je delayed reserves en maar 4 platoons.

In mijn Conflict lijst waren mijn HQ + 2 combat platoons al 1200 vd 1500 punten, dan nog mijn recce en flak. Dus als er geen nood was aan flak, en ik moest ni aanvallen, stond mijn leger er al eigenlijk helemaal zelfs bij de helft vd platoons op te stellen.
Dus als ge al gewoon 2 platoons van die 76mm Shermans kunt opzetten, is dat toch al een grote brok firepower om mee te beginnen denk ik?
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Put him on your
(")_(") signature to help him on his
way to world domination
Post Reply